زندگی

کرونا چطور ریه ها را تسخیر می کند؟

کد خبر : 28174

یک متخصص عفونی گفت: هر ویروسی تمایل به یک قسمت بدن دارد که ویروس کرونا همان ابتدا سیستم تنفسی فرد را مختل می‌کند.

به گزارش صبح مشهد، جمال میرزایی متخصص عفونی اظهار کرد: ویروس کرونا یکی از ویروس‌هایی است که از راه تنفسی وارد بدن افراد می‌شود.

متخصص عفونی افزود: ویروس کرونا با ورود به سیستم تنفسی باعث ایجاد درگیری‌هایی در اعضای مختلف می شود که این علائم بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

وی ادامه داد: شخص ممکن است در ابتدا آن را با سرماخوردگی و یا آنفلوانزا اشتباه بگیرد و دیرتر به پزشک مراجعه کند، به همین دلیل ممکن است دچار عفونت شدید دستگاه تنفسی شودو روند درمانشان طولانی تر باشد.

میرزایی ادامه داد: ویروس کرونا در مرحله‌های بعدی با درگیری‌های شدید ریوی در افراد با زمینه‌های بیماری‌های مزمن و نقص ایمنی می‌تواند شدت بیشتری داشته باشد و طول درمان در این افراد بیشتر می‌شود.

او افزود: ویروس کرونا تمایل زیادی به سیستم تنفسی دارد که در چند هفته اخیر نیز دیده شده است که بیشتر بیماران با مشکلات تنفسی حاد بستری شده اند.

این متخصص عفونی گفت: اگر فردی به این ویروس مبتلا شد باید مراقبت ویژه ایی از خود داشته باشد؛ پس اولویت ماسک زدن با بیمارانی است که دچار این ویروس شده اند و دلیل آن هم مصون ماندن سایر افراد از انتقال این ویروس است.

میزایی با تاکید بر این که اگر بیماری حال عموی خوبی دارد بهترین کار ماندن در منزل است. اما باید چند نکته را به یاد داشته باشد و آن هم جدا کردن اتاق و سرویس بهداشتی خود از سایر اعضای خانواده است؛ افراد پس از گذراندن چهارده روز و با از بین رفتن علائمی، چون تب بالا، سرفه و… می‌توانند به زندگی روزمره خود بازگردند.

این متخصص عفونی توصیه کرد: افرادی که با بیمار مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط هستند حتما از ماسک و دستکش برای مراقبت بیشتر استفاده کنند.

وی گفت: اگر افراد می‌خواهند از این بحران به خوبی عبور کنند در منزل بمانند تا از انتشار این ویروس فرصت طلب جلوگیری کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن