اسلاید شوشهری

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان هشدار داد:

آینده بسیار شکننده در انتظار آب مشهد

کد خبر : 44394

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: آینده آب مشهد بسیار شکننده است و در سال های آینده برای تامین آب شرب قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ، علایی در نشست «شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان» اظهار کرد: متاسفانه سفره های آب زیرزمینی در حال خشک شدن است و بیشترین بحران آب را در تأمین منابع آبی در استان شاهد هستیم.

وی با اشاره به این که در استان شرایط سختی به لحاظ تامین آب داریم و یکی از بحرانی ترین استان های کشور هستیم، گفت: بیش از ۵۰ درصد تامین آب مشهد از منابع سطحی تامین می‌شود که اصلی ترین آن سد دوستی است. وی با اشاره به تهدید بزرگ در بخش آب، گفت: مساحت دشت مشهد ۲ درصد مساحت استان است اما بیش از ۵۵ درصد جمعیت، ۷۵ درصد صنعت و ۹۰ درصد خدمات در این دشت قرار گرفته است که این آمار تناسبی با منابع آبی ندارد.

علایی افزود: روند گسترش جمعیت در این شهر مهاجر پذیر نگران کننده است و ۵۰ درصد جمعیت مشهد حاشیه نشین است. وی با اشاره به تصویب سند همیاران آب، گفت: امیدواریم سند «مشهد دشت پایدار» نیز مانند همیاران آب به صورت آزمایشی (پایلوت) در کشور استفاده شود. با اجرای این طرح، شاهد کاهش مصرف ۲۶۶ میلیون کیلوواتی برق چاه های کشاورزی و ۵۵ درصدی پرونده ها در دادگاه‌ها بودیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن