اسلاید شوشهری

در اولین نشست خبری شهردار مشهد مطرح شد؛

سهم عمران و آبادانی شهر از بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۷۰درصد است/ از حقوق شهروندان کوتاه نخواهم آمد

کد خبر : 44291

شهردار مشهد با عنوان اینکه سهم عمران و آبادانی شهر از بودجه ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان است که برای اولین بار ۷۰ درصد بودجه به فعالیت‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده و ۳۰ درصد مربوط به هزینه‌های جاری است، این مسئله از میانگین کشوری شهرداری‌ها بالاتر است و یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، “سیدعبدالله ارجائی” در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در بحث پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته سعی کرده‌ایم ۳۶ درصد را به آنان اختصاص دهیم که این مسئله برای اولین بار رخ داده و نسبت به سال گذشته رشد چند برابری داشته است. همینطور سعی داریم درآمدهای پایدار شهر را به ۴۶ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه به شدت به دنبال خودکفا کردن سازمان‌هایی هستیم که امکان فعالیت اقتصادی دارند، تصریح کرد: این سازمان‌ها باید بتوانند به سمت خودکفا شدن حرکت کنند، برخی از سازمان‌ها امروز هزینه‌بر هستند درحالی‌که می‌توانیم آنها را اقتصادی کنیم تا به بودجه عمومی شهر کمک کنند؛ بودجه فرهنگی اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده و این وجه تمایز بودجه با سال گذشته است.

بدهی پیمانکاران، بودجه را متورم کرده است

ارجائی ادامه داد: بودجه مشهد ۲۶ هزار میلیارد تومان است و باید مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم این مطالبات مربوط به دوره ما نیست اما باید پرداخت شود، به همین دلیل نیاز است در بودجه دیده شود، در صورت لحاظ نشدن، پرداخت آن قانونی نیست؛ همین مسئله و مطالبات معوق باعث شده بودجه شهر متورم شود.

شهردار مشهد ضمن اشاره به تعاملات صحیح مدیریت شهری با سایر ارگان‌ها ادامه داد: تعامل با سایر ارگان‌ها به این معنی نیست که شهرداری صرفاکیف پول باشد.

وی افزود: باید رفتار سلیقه‌ای حذف و قانون را ملاک عمل قرار دهیم. سوال اساسی این است؛ تعامل به چه معنا است؟ آیا تعامل مسیری یک طرفه است یا دوطرفه؟ آیا می‌توان با سایر ارگان‌ها در جمع کردن زباله‌های مردم تعامل کنیم؟ اگر یک روز زباله جمع نشود چه اتفاقی در شهر می‌افتد؟

وی تصریح کرد: اگر معنی تعامل این است که فقط مدیریت شهری هزینه بدهد و مدیریت شهری به چشم کیسه پول دیده شود؛ باید بدانیم که این پول مردم است، این شورا نیز منتخب مردم است و مدیریت شهری کاملا تابع سیاست‌های شورا است؛ شورای شهر تصویب و ابلاغ کند ما در خدمت آنان هستیم.

اقدامات تزیینی و نمایی در موضوع معتادان متجاهر متوقف شود

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید اسکن چشمی داشته باشند تا متوجه شویم چه تعداد معتاد متجاهر در شهر داریم ، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از معتادین متجاهر، مشهدی نیستند، چرا باید مردم مشهد هزینه آنان را بدهند؟ چرا به استان و شهر خود برگردانده نمی‌شوند؟ چرا هزینه آنان را از عوارض و مالیات مشهد باید بدهیم؟

وی با عنوان اینکه بایدکارهای تزئینی و نمایشی در بحث معتادان متجاهر متوقف شود، ادامه داد: باید این چرخه معیوب را بشکنیم و این افراد را از چرخه خارج کنیم؛ دستگاه متولی باید به میدان بیاید، ما هم کمک خواهیم کرد. ما تابع قوانین هستیم در حال حاضر در تهران تقسیم کار اتفاق افتاده است و ما هم به آن معتقدیم.

ارجائی اضافه کرد: برای احقاق حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، اگر قرار بود کوتاه بیاییم وضعیتمان این نبود؛ بسیاری از مسائلی که در چند ماه گذشته گریبان‌گیر مدیریت شهری شده است، به خاطر این است که از حقوق مردم کوتاه نیامده‌ایم؛ اگر خداوند کمک کند و مردم همراهی کنند، مدیریت شهری به صورت کلی بر روی احقاق حقوق مردم ایستاده است.

قصد تغییر پست ندارم/ به دنبال رفتن به فدراسیون نیستم

شهردار مشهد با بیان اینکه قصد تغییر پست ندارم، خاطرنشان کرد: اگر کسی در حال خدمت است و حواسش را کامل به خدمت نمی‌دهد، در ساحت مردم و خداوند مدیون می‌شود یا نباید خدمت کنیم یا اگرخدمت می‌کنیم باید تمام توان خود را صرف انجام صحیح آن کنیم.

وی در واکنش به تغییر پست خویش تصریح کرد: مطمئن باشید قصدی برای تغییر پست ندارم و به دنبال رفتن به فدراسیون هم نیستم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن