اسلاید شودانش و فناوری

عروسی متاورسی با فناوری نوین

کد خبر : 44288

اگر به موضوعات مرتبط با فناوری علاقه‌مند باشید، حتماً تا به حال درباره متاورس شنیده‌اید. این اصطلاح به تازگی در سرتاسر جهان به یک کلمه رایج تبدیل شده و شرکت‌هایی مانند متا (فیسبوک سابق) و مایکروسافت سعی می‌کنند با توسعه محصولات و تجربیات جدید، سهمی از آینده متاورس داشته باشند.

صبح مشهد– متاورس در حقیقت یک محیط مجازی است که در آن کاربران می‌توانند به واسطه آواتارهای شخصی و متحرک خود، با یکدیگر تعامل داشته باشند. در تازه‌ترین خبر از این دنیای عجیب و نوظهور، به تازگی یک زوج هندی تصمیم گرفته‌اند مراسم ازدواج خود را در متاورس و در محیطی با حال‌و‌هوای فیلم‌های هری پاتر برگزار کنند! در ادامه درباره این اتفاق و چگونگی آن بیشتر نوشته ایم.

اولین مراسم ازدواج در متاورس!
با ادامه یافتن محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ در کشور‌های جهان و لغو شدن مراسم و مهمانی ها، یک زوج هندی تصمیم گرفتند جشن ازدواج خود را به صورت دیجیتالی و در فضای متاورس برگزار کنند. عروس و داماد جوان هندی که با محدودیت در برگزاری مراسم ازدواج و امکان دعوت از فقط ۱۰۰ مهمان مواجه شده اند، می‌خواهند با برگزاری ازدواج در فضای مجازی، دو هزار نفر را به جشن خود دعوت کنند. این زوج دوستدار هری پاتر، جشن‌شان را در متاورس با فضایی الهام‌گرفته از هاگوارتز (قلعه-مدرسه تخیلی داستان‌های هری پاتر) برگزار می‌کنند و مهمانان آنان از طریق تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ در آن جشن حاضر می‌شوند. در این فضا مهمانان می‌توانند به جست‌وجو و کاوش در قلعه بپردازند و ظاهر و لباس آواتار‌های خود را انتخاب کنند.

داماد که جوانی ۲۴ساله است و در دانشگاه فناوری مادراس هند به عنوان مشاور پروژه فعالیت دارد و از علاقه‌مندان به بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال است، فضایی دیجیتالی مانند هاگوارتز ایجاد کرده که امیدوار است با استقبال مهمانان مواجه شود. البته این زوج اعلام کرده‌اند که مراسم قانونی ازدواج آنان همچنان به صورت فیزیکی در ۱۷ بهمن در مقابل دوستان نزدیک و اقوامشان در روستای راماسوامی برگزار می‌شود اما پس از آن، برای پیوستن به مهمانانشان در متاورس، آنان هم به آن مراسم آنلاین می‌پیوندند.

مراسم در فضای مجازی
ایده برگزاری مراسم ازدواج در فضای مجازی اتفاق جدیدی نیست و در سال ۲۰۲۰، زمانی که مردم به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در خانه‌های خود حبس بودند، شاهد بودیم که افراد زیادی در فضای مجازی اقدام به جشن گرفتن مناسبت‌ها و ترتیب دادن مهمانی‌ها و رویدادهای مختلف کردند. در همین زمینه، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا، حتی یک فرمان اجرایی برای اجازه ازدواج در اپلیکیشن زوم به تصویب رساند! با این حال، ازدواجی که در متاورس جشن گرفته می‌شود قاعدتاً باید متفاوت‌تر و تعاملی‌تر از یک تماس تصویری ساده و خسته کننده در زوم باشد. در این جا، مهمانان می‌توانند در یک محیط مجازی (در این خصوص، قلعه هاگوارتز!) با یکدیگر تعامل داشته باشند.

چگونگی هدیه دادن در متاورس
یکی از موضوعاتی که ممکن است برای بسیاری مخصوصا در مراسم عروسی مهم باشد، دادن هدیه است. در این باره هم باید گفت، مهمانان می‌توانند هدایای خود را به صورت پرداخت دیجیتال و حتی ارز دیجیتال به زوج خوشبخت بدهند. پذیرایی با انواع و اقسام غذاها در فرهنگ هندی‌ها بسیار رایج است اما مسلماً نمی‌توان انتظار داشت در متاورس بتوان غذایی میل کرد! هر چند که غذاهای نمادین برای آواتارها در نظر گرفته شده است!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن