استانی

آبشار روستای آبگرم کلات در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

کد خبر : 44239

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: آبشار روستای آبگرم کلات به شماره ۹۰۴ در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی افزود: این آبشار با ارتفاع ۲۴ متر در مجاورت روستای آبگرم، دهستان پساکوه، بخش زاوین در ۷۹ کیلومتری شهرستان کلات نادری قرار دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به آبشار، پس از عبور از روستای آبگرم، در مسیری که باید به صورت پیاده تردد کرد پس از طی کردن راهی حدود نیم ساعت به آبشار زیبای آبگرم خواهیم رسید.

او اضافه کرد: نام این آبشار از روستای آبگرم که دارای چشمه‌های آبگرم زیادی است گرفته شده است و در این محدوده بهترین و زیباترین چشم اندازهای کلات نادری دیده می‌شود.

محمود طغرایی مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی و طبیعی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم گفت:منطقه مورد نظر دارای طبیعت زیبایی بوده و گردشگران زیادی را از شهرهای مختلف به ویژه شهر مشهد به خود جذب کرده است از طرفی از آب این چشمه ها برای مداوای امراض استفاده می شود و همچنین کشاورزان از آب این چشمه ها برای آبیاری مزارع استفاده می‌کنند.

هم اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، بنا، محوطه، اثر فرهنگی و معنوی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن