شهری

یک فعال صنعت چاپ:

استقرار چاپخانه دارها در شهرک صنعتی باعث پویایی این صنعت می‌شود/ صنعت چاپ از فرسودگی رنج می‌برد

کد خبر : 49416

یک فعال صنعت چاپ با اشاره به شکل گیری شهرک چاپ در شهرک صنعتی مشهد طی سال های گذشته، گفت: استقرار چاپخانه‌دارها در شهرک صنعتی باعث پویایی این صنعت می‌شود و افزایش تبادلات مالی را در این حوزه در پی دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی، ابراهیم عرب‌پور از استقرار بیش از ۶۰ درصد چاپخانه‌دارهای مشهدی در شهرک صنعتی چاپ این شهر خبر داد و اظهارکرد: کار در شهرک صنعتی بسیار بهتر از هسته مرکزی شهر است چراکه به دلیل استقرار شرکت های متعدد و کارخانجات در شهرک صنعتی و شهرک های اقماری مجاور، سفارش کارها به شکل بهتر و راحت‌تری انجام می شود.

وی فرسودگی دستگاه های چاپ را از بزرگترین چالش های پیش روی این صنعت دانست و بیان کرد: این مشکل نیز همانند سایر مشکلات اقتصادی کشور از موضوع تحریم و قیمت دلار سرچشمه می‌گیرد و همین موضوع باعث شده است که چاپخانه دارها در زمینه خرید دستگاه‌های جدید چاپ با مشکلات زیادی روبه رو شوند.
این فعال صنعت چاپ ادامه داد: با این حال و با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه اهالی چاپ قرار دارد، وضعیت این صنعت در استان خراسان رضوی خوب است و سهم بالایی در صادرات محصولات چاپی به خارج از کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به برپایی بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی گفت: قطعا برگزاری چنین برنامه‌هایی، می تواند تاثیر شگرفی در همگرایی بین اهالی صنعت چاپ و مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در این عرصه داشته باشد.

بیست و دومین آئین بزرگداشت روز ملی چاپ و تجلیل از فعالان پیشکسوتان چاپ استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و اهالی صنعت چاپ این استان، دوازدهم آبان ماه امسال در محل هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن