اسلاید شوشهری

“محسن داوری” فرماندار مشهد شد

کد خبر : 44125

“محسن داوری” طی حکمی از سوی استاندار خراسان رضوی به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان مشهد منصوب و روز چهارشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استان و نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

داوری که از امروز ۲۹ دی ماه سکان فرمانداری شهرستان مشهد را بر عهده گرفت، از مدیران خوشنام، باسابقه و فعال در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در خراسان رضوی است.

پیش از داوری، حمید موسوی سرپرستی فرمانداری مشهد را بر عهده داشت که جانشین سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار مشهد شده بود که مهر ماه گذشته به سمت استاندار سمنان منصوب شد.

یکی از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مراسم معرفی سرپرست جدید فرمانداری مشهد “ایمان به خدا، روحیه جهادی و سبک مدیریت جهادی، عزم برای خدمت و رفع مشکلات کشور، اخلاص برای مردم عزیز، حمایت از تفکر مقاومت در منطقه و ادامه استکبارستیزی” را از ویژگیها و مبانی موفقیت رییس جمهوری و اعضای هیات دولت سیزدهم برشمرد.

جواد کریمی قدوسی افزود: انبارهای کالاهای اساسی که پیشتر به چشم دیده بودیم خالی شده بود اکنون تامین کالا شده‌اند و فروش نفت ایران نیز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است.

سرپرست فرمانداری مشهد نیز گفت: نخستین اولویت این شهرستان زیارت است که با اتکای به آن می‌توان دیگر عرصه های جامعه را نیز پویا کرد.

محسن داوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز مردم نیاز دارند که مسوولان در میان آنان حضور یافته و دغدغه‌های آنان را بشنوند و به سوالاتشان پاسخ داده و مشکلات آنان را برطرف نمایند.

وی از مردم مشهدالرضا استمداد طلبید و گفت: شهر امام رضا(ع) شهری جهانی است و امروز هرکس به مشهد می آید در واقع زمینه ای فراهم می شود تا به عنوان سفیر مشهد در جهان عمل کند.

سرپرست فرمانداری مشهد افزود: ما مسوولان باید از مشهد شهری بسازیم که بتواند به خوبی از عهده خادمی زائران شریف آستانه مقدس ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) برآید.

داوری خاطرنشان کرد: اقتصاد شهر با اتکای به موضوع زیارت متحول می شود و از سوی دیگر در حوزه رسیدگی به محرومان نیز برنامه جامعی اجرا خواهیم کرد که با حضور در محلات، مناطق و روستاهای مشهد، برای رفع مشکلات به ویژه رفع مشکلات مردم محروم و ضعیف جامعه اقدام شود.

وی مقابله با حاشیه نشینی را از دیگر اولویت های فرمانداری مشهد برشمرد و گفت: در راستای ساماندهی و توانمندسازی این محیط برنامه ریزی و اقدامات اجرایی خواهیم داشت، اولین گام ما در حوزه حاشیه شهر، رسیدگی به روستاها و مناطقی است که ظرفیت ساز ایجاد مناطق حاشیه نشین در این کلانشهر هستند، وقتی ما بتوانیم اشتغال را در روستاها ایجاد کنیم قطعا حاشیه شهر مصون خواهد ماند.

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است. حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.

حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جفرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن