اسلاید شوشهری

۳۴ تن از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهید سلامت شده‌اند

کد خبر : 43965

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، ۳۴ تن از کل کادر درمان و پرسنل شاغل در بخشهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهید در راه تامین سلامت مردم شهید شده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد علی کیانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم نخستین سالگرد بزرگداشت شهید راه سلامت استاد فقید دکتر محمد اسماعیلی که در بیمارستان دکتر شیخ در مشهد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از این ۳۴ شهید سلامت، تعداد ۱۷ نفر احراز شهادت شده اند و فرایند احراز شهادت برای سایر شهدا در حال بررسی است.

وی با بیان این که طولانی شدن این روند برای این افراد گاه به خاطر وجود نواقصی در پرونده هایشان است ادامه داد: روند احراز شهادت شهیدان سلامت به این گونه است که ابتدا یک سری پرونده‌های دانشگاهی تشکیل و به وزارتخانه ارسال می‌شود و وزارتخانه دوباره آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به بنیاد شهید ارسال و آنجا تایید می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقداماتی که برای بزرگداشت شهدای سلامت تا کنون انجام شده است گفت: برگزاری برنامه های بزرگداشت شهدای سلامت هم در مشهد و هم استان خراسان رضوی در حال انجام است و تا کنون بزرگداشت‌های فردی برای شهدای سلامت استان برگزار کرده ایم و در سفرها و بازدیدهایمان به شهرهای استان نیز برنامه بازدید از مزار شهدای سلامت را داشته ایم.

کیانی افزود: همچنین در نظر داریم به منظور بزرگداشت شهدای سلامت در موزه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال طراحی است بخشی به عنوان یادبود این شهدای گرانقدر در نظر گرفته شود در ضمن نام “مجتمع سپید” هم به نام “مجتمع شهدای سلامت” تغییر خواهد کرد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در دوران شیوع کرونا از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه تن به شهادت رسیدند که عبارت بودند از استاد احمد خسروی خراشادی، استاد عبدالعلی خوارزمی و استاد محمد اسماعیلی.

دکتر علی قاسمی افزود:محل خدمت شهید خسروی خراشادی و شهید اسماعیلی در بیمارستان دکتر شیخ و شهید خوارزمی در بیمارستان اکبر و قبل از آن در بیمارستان قائم(عج) بود.

وی ادامه داد:در دوران شیوع کرونا ۷۰ درصد کادر درمان بیمارستان فوق تخصصی کودکان دکتر شیخ به کرونا مبتلا شدند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن