اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

از سوم تا پنجم بهمن برگزار خواهد شد:

مشهد میزبان مسابقات سراسری قرآنی نیروی انتظامی

کد خبر : 43954

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: از سوم تا پنجم بهمن میزبان مسابقات سراسری قرآن با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور در مشهد مقدس هستیم.

به گزارش صبح مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا رامیار در نشست با اضحاب رسانه گفت: تلاش داریم که همیشه پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، هرچند ممکن است در طول مسیر موانع هم وجود داشته باشد اما ما نهایت تلاش خود را خواهیم داشت. مردم باید از ما راضی باشند زیرا اگر این رضایت وجود داشته باشد در مسیر قرآن رفته ایم.

وی با اشاره به اینکه امنیت جوششی است، افزود: مردم در سایه پلیس متدین و مکتبی باید امنیت را احساس کنند. امروز در حوزه امنیت با همه مشکلاتی که وجود دارد سعی داریم رضایتمندی مردم را بالا ببریم تا استحکام نظام هم بالاتر رود و تقویت شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه قرآن، نیروی انتظامی جز پیشقدم ها است و حدود ١٧٣٠ حافظ یک تا سی جز قرآن در سطح استان داریم. ٢٠ نفر حافظ کل قرآن داریم که از گروه های سربازی، کارکنان و خانواده های آنها است. گاها ما سربازی را داشته ایم که در برجک نگهبانی به حفظ قرآن مشغول بوده است و امیدواریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در راه حفظ سخن خداوند قدم برداریم.

وی اظهار کرد: معتقدیم که اگر قرآن بین مردم جا گیرد، خانه های ما امن خواهد شد و بنا داریم نیروهای انتظامی، ارزشی شوند و به این سمت حرکت کنند. یکی از پایه های گزینش ما توجه به قرآن است و اگر شخصی اهل خواندن قرآن نباشد قطعا در گزینش نیروی انتظامی خراسان رضوی پذیرفته نخواهد شد.

حجت الاسلام رامیار تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که نیروی انتظامی رضایت ٧٠ درصدی مردم را دارد و امروز محیط نیروی انتظامی استان تبدیل به یک محیط آموزشی شده است. در حوزه های مذهبی، اخلاقی و دیگر حوزه ها با همکاری مجموعه های بیرون آموزش های متعددی برای کارکنان در حال انجام است. همیشه هم در بین مردم خواسته ایم تا مشکلات ما را گوشزد کنند تا آنها را برطرف کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در خصوص مسابقات قرآن ناجا گفت: از سوم تا پنجم بهمن میزبان مسابقات سراسری قرآن با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور در مشهد مقدس هستیم و آمادگی خود را برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات اعلام کرده ایم. ٢۵٠ نفر به مرحله کشوری مسابقات راه یافته اند و ۶٠ نفر پس از این دوره کشوری به مسابقات نیروهای مسلح راه می یابند. بسیاری از این افراد حتی نیروی ستادی نیستند و نیروهایی هستند که در کلانتری و آگاهی خدمت می کنند و با توجه به شرایط سخت کاری که دارند توانسته اند در حوزه قرآنی هم موفق عمل کنند.

وی افزود: داورها بخش زیادی از استان انتخاب خواهند شد زیرا پتانسیل آن در استان وجود دارد. همچنین این مسابقات در شش رشته برگزار خواهد شد و با تلاش هایی که همیشه داشته ایم سعی کرده ایم رتبه های برتر را کسب کنیم زیرا از استان خراسان رضوی انتظار بسیار زیادی هست که رتبه های برتر را کسب کند.

حجت الاسلام رامیار بیان کرد: تا الان نزدیک به ١۵ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از مجموعه نیروی انتظامی و خیرین گرفته شده و بخش زیادی از این موارد را در حاشیه شهر توزیع کرده ایم. همچنین در ایام دهه ولایت بخش زیادی از کمک های مردمی را بین مردم نیازمند توزیع کردیم و با عنایتی که همکاران ما داشته اند هنوز بسته معیشتی داریم که ضمن اینکه تاکنون ۴ هزار نفر از ایتام را تحت پوشش نیروی های انتظامی قرار داده ایم که برکات زیادی هم داشته و همچنین سعی داشته ایم طبق فرمایش رهبر انقلاب، گوشت های قربانی را بین مردم توزیع کنیم که این امر نیز توام با حس و حال خوب بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن