زندگی

از خودم بدم می‌آید که عاشق زنم نیستم!

کد خبر : 43865

یک سال و ‌نیم پیش با دختری که به او علاقه‌مند بودم، ازدواج کردم. چند وقتی است که احساسم مثل قدیم نیست. از خودم بدم می‌آید که عاشق خانمم نیستم. نمی‌توانم با این موضوع کنار بیایم. چه کنم؟

نویسنده : راهله فارسی| مشاور

صبح مشهد– مخاطب گرامی، همان‌طور که شما هم در پیامک‌تان گفتید، تغییر حس آن هم به سمت منفی خیلی ناراحت کننده است. توجه داشته باشید که شرایط زندگی و اتفاقاتی که زوج‌ها با اعمال و رفتارشان در زندگی مشترک رقم می‌زنند، می‌تواند عشق و علاقه آن‌ها را که در شروع زندگی مشترک وجود داشته است، دستخوش تغییراتی کند. شاید آن‌ها بعد از چند ماه زندگی با یکدیگر فکر کنند که اکنون دیگر آن عشق و محبت روزهای اولیه بین‌شان حاکم نیست و با هم بودن برایشان عادی شده است. در ادامه از دلایل احساس این روزهایتان خواهیم گفت و سپس چند راهکار در جهت تغییر حس‌تان به سمت بهتر شدن ارائه خواهد شد.

رفتارهایتان را بررسی کنید
قبل از هر چیز باید بدانید که دوست‌داشتن طی سال‌ها زندگی مشترک تغییر شکل می دهد و طبیعی است که هیجان، چند ماه بعد از ازدواج کمتر می‌شود اما این نشانه بی‌احساسی نیست. هیجان در ابتدای ازدواج به خصوص در سنی که شما هستید، بسیار زیاد است. هرچند علاقه مثل قبل است ولی به تدریج هیجان کاهش می‌یابد و گاهی فرد حس می‌کند که دوست داشتن‌اش کمتر شده است. الگوهای رفتاری اشتباهی را که در ادامه به صورت فهرست‌وار بیان می‌شود، در رفتارهای بین خود و همسرتان بررسی کنید و ببینید آیا این رفتارها بین شما وجود دارد یا خیر؟ چون این رفتارها می‌تواند باعث کاهش احساس شود و بهتر است در صورت وجود آن، برای رفع این رفتارهای ناکارآمد اقدام کنید.

۱- انتقاد مداوم؛ این کار بزرگ‌ترین آسیب را به رابطه می‌زند و به زودی عشق را نابود می‌کند.

۲- توهین کردن؛ اگر به یکدیگر توهین کنید، احساس منفی در هر دو نفرتان ایجاد می‌شود.

۳- تحقیر و سرزنش کردن؛ یعنی یکی از شما از سمت همسر تحقیر شود.

۴- قهر کردن زوج ها؛ یعنی وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند به جای گفت‌وگو با هم قهر می‌کنند. این رفتارها باعث می‌شود که بین شما و همسرتان فاصله بیفتد واحساس‌تان به یکدیگر کمتر شود.

با همسرتان در این‌باره صحبت کنید
مدت زمان کمی از شروع زندگی مشترک شما گذشته است و به احتمال زیاد در آینده هم با چالش های دیگری مواجه خواهید شد. اگر همین حالا بتوانید راه های اصولی یک مذاکره صحیح را یاد بگیرید، زندگی تان را بیمه خواهید کرد. بنابراین در اولین فرصت مناسب به گفت‌وگو بنشینید و با هم درباره این مسائل مطرح شده گپ بزنید و برای رفع آن‌ها اقدام کنید.
منبع: سلام زندگی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن