یادداشت روز

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی: مدیریت مهمترین مساله کشور است

کد خبر : 43787

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: همه صاحبنظران مدعی‌اند که با وجود منابع کافی و مشارکت مناسب مردمی، مهم‌ترین مساله کنونی کشور مدیریت است.

به گزارش صبح مشهد، سردار علیرضا افشار پنجشنبه شب در آیین پایانی دوره نخست تربیت مدیران جهادی اندیشکده مدیریت راهبردی جهادی انقلابی شرق کشور افزود: منابع خوبی در کشور داریم و از سویی مردم آمادگی خوبی برای مشارکت داشته و دارند و در دوران انقلاب و بعد از انقلاب نیز کشور تجربیات خوبی در بخش‌های مختلف به دست آورده است، اما از این تجربیات در مدیریت کشور استفاده نکرده ایم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم انگیزه بیشتری برای آموزش و به‌کارگیری مدیران جوان دارد، گفت: با توجه به جوانگرایی دولت، مدیران جوانی انتخاب می شوند، در این باره چاره‌ای نداریم و باید از نشاط، جسارت و توان مدیران جوان در سطوح مدیریتی استفاده کنیم.

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی اضافه کرد: آموزش مدیران راهبردی با رویکرد انقلابی و جهادی، در اندیشکده مدیریت راهبردی جهادی انقلابی شرق کشور آغاز شده است که به نظر من کاملا با آموزش های کلاسیک متفاوت است، این آموزش ها مبتنی بر تجربه نگاری و انتقال تجربیات افراد صاحبنظر و پیشکسوت است تا دستاوردهای خود در عرصه های مدیریتی را به نسل جدید منتقل کنند.

افشار به خلاء جدی در کشور برای انتقال تجربیات گذشته به نسل جدید اشاره کرد و گفت: به هر حال مدیرانی که به تازگی مسوولیت می گیرند، ممکن است از تجربیات گذشته و نقاط قوت و ضعف فعالیت گذشتگان بی‌خبر باشند و همین مساله اشکالی در ادامه مدیریت آنها ایجاد خواهد کرد، لذا دوره های آموزشی این چنینی می‌تواند این خلاء را پر کند.

معاون وزیر کشور در دولت نهم گفت: وزارت کشور بیشترین حجم مدیران کشور را در اختیار دارد، در سال ۸۷ در دولت مصوب شد که هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاه های مهم مثل علم و صنعت و شریف را که داوطلبانه مایل به فعالیت در وزارت کشور هستند در بخشداری ها به کار بگیریم و با تیم های بازرسی، بااستعدادترین و موفق ترین آنها را به سمت معاونت فرماندار منصوب کنیم تا در ادامه این مدیران جوان سلسله مراتب ارتقا را با سرعت بیشتری طی کنند.

افشار ادامه داد: این تجربه جوانگرایی در دوران دفاع مقدس وجود داشت و قصد داشتیم آن را در وزارت کشور نیز اجرایی کنیم اما متاسفانه در آن دوران با توجه به برخی تغییرات در وزارت کشور، طرح جذب نیروی جوان محقق نشد، که اگر در آن مقطع این فرایند را طی می کردیم اکنون دست ما از مدیران مجرب و متعهد پر بود.

اندیشکده مدیریت راهبردی جهادی و انقلابی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و از سال ۱۳۹۸ در قالب اندیشکده مدیریت راهبردی انقلابی شرق کشور دوره هایی را برای مدیریت راهبردی مبتنی بر مدیریت جهادی و انقلابی با همکاری دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه آزاد اسلامی و اندیشکده یقین برپا کرده است.

این موسسه تحت مدیریت مجموعه‌ای متصل به مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت دارد و اکنون دومین دوره مدیریت راهبردی را برای ۴۵ نفر از مدیران استان خراسان رضوی شامل ۴۲ مرد و سه زن آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن