اقتصادی

سفیر ژاپن در سفر به مشهد وضعیت مهاجران افغانستانی را بررسی می‌کند

کد خبر : 43649

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی در مشهد و خراسان رضوی مهم‌ترین علت سفر سه روزه سفیر ژاپن به این استان است.

به گزارش صبح مشهد، محمد بهشتی منفرد افزود: کشور ژاپن ۲.۵ میلیون دلار برای رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی که اکنون در ایران اقامت دارند، اختصاص داده است که بخشی از این کمک‌ها به استان خراسان رضوی تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: “کازوتوشی ایکاوا” سفیر ژاپن در ایران روز گذشته به مشهد سفر کرد و تا سه‌شنبه شب هفته جاری در استان خراسان رضوی حضور داشته و با مقامات مختلف استانی دیدار خواهد داشت.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: سفیر ژاپن در این سفر تاکنون با استاندار خراسان رضوی و رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ملاقات کرده و در این دیدارها زمینه همکاریها در حوزه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی افزود: “کازوتوشی ایکاوا” همچنین به شهرستان تربت‌جام سفر کرده و از وضعیت اقامت پناهندگان افغانستانی در مهمانشهر این شهرستان بازدید خواهد کرد.
بهشتی منفرد ادامه داد: دیدار با مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد، دانش آموختگان ژاپنی، شهردار مشهد و قائم مقام آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های سفیر ایران در ژاپن است.

ژاپن کشوری جزیره‌ای در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است. ژاپن از شمال با روسیه، از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد.
ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادی جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است.

ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۶ میلیون و ۴۷۶ هزار نفر یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۱۳ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن