اسلاید شوشهری

تزریق دز سوم واکسن کرونا طبق دستورالعمل جدید در مشهد آغاز شد

کد خبر : 43632

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته باشد از امروز (یکشنبه) در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد پهلوان در گفتگو با خبرنگار افزود: طبق دستورالعمل جدید افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند در حالی که این مدت در گذشته ۶ ماه اعلام شده بود.

وی ادامه داد: تزریق دز سوم برای آمادگی در برابر سویه‌های جدید کرونا از قبیل اومیکرون مورد تاکید است، بنابراین پوشش فراگیر واکسیناسیون یکی از راههای مقابله با شیوع سویه های جدید می‌باشد.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند کاهشی تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری‌شدگان در بخشهای مراقبت‌های ویژه استان به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی نیز اکنون به ۳۶۰ نفر کاهش یافته که ۲۳۵ نفر آنان متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان است.

دکتر پهلوان ادامه داد: تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز به ۸۵ نفر رسید که کمترین میزان طی ۱۰ روز گذشته بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت دز یادآور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دز سوم را دریافت کرده‌اند.

۹۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در خراسان رضوی دز اول کرونا و بیش از ۷۵ درصد نیز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اکنون فقط شهرستان گناباد خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و بقیه شهرستانهای استان در شرایط آبی هستند. خراسان رضوی فاقد شهرستانهای نارنجی و قرمز کرونایی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن