استانیاسلاید شو

زخمی شدن محیط بان و همیار محیط بان حفاظت محیط زیست در شهرستان خواف

کد خبر : 43432

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: محیط بان و همیار محیط بان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف در منطقه حفاظت شده سیرخون این شهرستان بشدت زخمی شدند.

به گزارش صبح مشهد، تورج همتی ،مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: روز گذشته طی گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز شکار و صید گونه در حال انقراض هوبره و تله گذاری جهت زنده گیری ، در منطقه حفاظت شده سیرخون خواف محیط بانان بلافاصله به منطقه اعزام شدند .

وی گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف به همراه عبدالاحد سربوزی همیار محیط بان دلسوز و پرتلاش منطقه حفاظت شده سیرخون ، سریعا منطقه را مورد پایش و بررسی قرار دادند که پس از گشت و کنترل و رج زنی ، موفق به کشف تله های کار گذاشته شده در رج های داخل منطقه که جهت زنده گیری گونه ارزشمند و در حال انقراض هوبره بوده ، شدند. مأمورین اجرایی حفاظت محیط زیست در همین حین با توجه به امکان حضور شکارچیان غیر مجاز در منطقه ، در کمین برای شکارچیان غیر مجاز می نشینند.

پس از چند دقیقه انتظار متوجه حضور یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین در آن محدوده می شوند ، که متخلفین بمحض مشاهده حضور مامورین در رج ها و با توجه به پوشش تاغ زاری منطقه خود را از دید مامورین مخفی نموده و از محل متواری شدند .

این مقام مسئول افزود : محیط بان و همیار محیط بان منطقه ، با توجه به اطلاع از وجود تله های دیگر در منطقه به پایش خود ادامه داده ، که در حین ماموریت ، متاسفانه همیار محیط بان عبدالاحد سربوزی ، با توجه به فراز و نشیب ها و ناهمواری های منطقه از موتور سیکلت به پایین پرت شده و از ناحیه سر جراحات شدیدی به وی وارد می شود . در همین حین محیط بان حمید رضا عظیم پور پس از مشاهده گرد و خاک سریعا قصد رساندن خود به مصدوم را داشته ، که خود نیز متاسفانه چندین متر عقب تر از موتور سیکلت به زمین پرت شده و وی نیز مصدوم می شود.

وی تصریح کرد: مصدومین هم اکنون در بیمارستان شهرستان تربت حیدریه تحت مداوا بوده و با توجه به ضربه و جراحات وارد شده به همیار محیط بان عبدالاحد سربوزی ، وی هم اکنون در آی سی یو بیمارستان بستری می باشد وحال وی بشدت وخیم اعلام شده است .

وی افزود : محیط بان حمید رضا عظیم پور با درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده و حال عمومی وی خوب و رو به بهبودی گزارش شده است.

این مقام مسئول افزود : هم اکنون تحقیقات برای دستگیری متخلفین شکار و صید این گونه ارزشمند ادامه دارد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: حافظان طبیعت در اوج مظلومیت و از خود گذشتگی سعی در حفاظت و حراست از این موهبت الهی و این ثروت ملی و بشری دارند و اینگونه در این راه از جان خود مایه می‌گذارند.

هر ساله و در این ایام برخی افراد سودجو در دشت‌های مستعدی که پرنده در معرض خطر انقراض هوبره در حال زمستان گذرانی است، تله‌هایی برای زنده‌گیری این پرنده کار می‌گذارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن