اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

چهارشنبه ؛ آغاز توزیع اینترنتی مرغ و تخم‌مرغ در خراسان رضوی

کد خبر : 43396

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در خراسان رضوی و دو استان دیگر از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از مهر سید جواد ساداتی نژاد گفت: عرضه اینترنتی کالاهای اساسی از چهارشنبه همین هفته در سه استان کشور آغاز می‌شود. وی با تاکید بر استفاده از روش‌های هوشمند برای تنظیم بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: این اقدام چه در حوزه توزیع و چه در حوزه سامان دهی نظارت باید انجام شود. وی تصریح کرد: توزیع اینترنتی کالاهای اساسی از چهارشنبه ۱۰ آذر در استان‌های خراسان رضوی، فارس و یزد از طریق سامانه بازرگام شروع می‌شود. ساداتی نژاد از صاحبان تمامی پلتفرم‌ها و سامانه‌های دانش بنیان و افرادی که در کشور در حوزه توزیع اینترنتی توان دارند، خواست که به این فرایند کمک کنند و اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی تعاون روستایی از این افراد حمایت و به آنان کمک خواهند کرد. وی گفت: به زودی در حوزه روستا بازار نیز اخبار خوبی را در سطح کشور اعلام خواهیم کرد ضمن این که در خراسان رضوی طی سه هفته گذشته اولین فروشگاه مربوط به روستا بازار کار خود را آغاز کرده است.

جزئیات توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از آماده شدن مقدمات اجرای این طرح در استان خبر داد و به «خراسان رضوی» گفت: برای اجرای این طرح مجوز راه‌اندازی بارانداز و نرم افزارهای استارت آپ گرفته شده که متولی اجرای این طرح، تعاون روستایی استان خواهد بود. ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی استان نیز به خراسان رضوی در خصوص جزئیات توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در استان گفت: اجرای این طرح در مرحله اول در شهر مشهد با توزیع مرغ و تخم مرغ خواهد بود و به تدریج در دیگر شهرستان‌ها اجرایی می‌شود. در این خصوص اقداماتی از قبیل راه‌اندازی استارت آپ، باراندازها و روستا بازار انجام شده است. وی با بیان این که برای اجرای طرح توزیع اینترنتی کالاهای اساسی تاکنون ۵۷ روستا بازار در استان راه‌اندازی شده است، افزود: با راه‌اندازی بارانداز، بازار مرغ و تخم مرغ از این نابه سامانی خارج خواهد شد.

همچنین دیگر کالاهای اساسی در فضای مجازی که متقاضیان درخواست می‌دهند ظرف مدت ۲۴ ساعت با قیمت مصوب تحویل منازل خواهد شد. ناصری مقدم با بیان این که سامانه روستا بازار کارآفرینان خراسان رضوی برای توزیع اینترنتی کالاهای اساسی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اگر استارت آپ بارانداز روستا بازار در این هفته افتتاح شود کار را از این هفته شروع می‌کنیم و اگر افتتاح نشد اوایل هفته آینده طرح آغاز خواهد شد، ضمن این که مجوز راه‌اندازی ۱۱ بارانداز در استان گرفته شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌ای بابت ارسال به در منازل از افراد دریافت خواهد شد؟ اظهارکرد: طبق مصوبه و دستورالعمل قیمت کالا بر اساس قیمت مصوب، تحویل می‌شود.

طبق راهنمای اعلام شده، برای خرید از این سامانه باید یا از طریق برنامک موبایلی یا سایت به نشانی bazargam.com، در آن عضو شد. کالاهای تنظیم بازاری موجود در قسمتی با عنوان «اقلام تنظیم بازار» در این سایت اطلاع رسانی می شود. امکان ثبت سفارش در ۲۴ ساعت شبانه روز و کل ایام هفته وجود دارد. پس از سفارش گذاری، این سامانه با ارسال پیامکی با شماره ۳۰۰۰۷۹۳۶۲ ، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به خریدار اعلام می کند. پرداخت هزینه هم به صورت اینترنتی و هم دستگاه کارت خوان سیار در هنگام تحویل امکان پذیر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن