اسلاید شودانش و فناوری

دانش آموزان سمپاد خراسان رضوی پنج مدال جهانی کسب کردند

کد خبر : 43365

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان سمپاد این استان پنج مدال جهانی در المپیادهای علمی کسب کردند.

به گزارش روز یکشنبه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، هادی محمدپور افزود: سال تحصیلی گذشته ۵۳ نفر از دانش آموزان استان حائز مدال های طلا، نقره و برنز در مرحله کشوری المپیادهای علمی شدند و ۱۳ نفر از این برگزیدگان کشوری که دارای مدال طلا بودند به دوره‌های آمادگی تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان کشور راه یافتند.

وی ادامه داد: از این تعداد پنج نفر پس از کسب امتیاز لازم به عضویت تیم‌های ملی درآمده و در رقابت‌های جهانی موفق به کسب مدال شدند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: “سهند اسماعیل زاده” دانش آموز دبیرستان شهید هاشمی نژاد یک مشهد و “سید محمد مهدی موسوی” دانش آموز دبیرستان شهید هاشمی نژاد ۲ مشهد در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک که به میزبانی کشور کلمبیا برگزار شد به ترتیب مدال های نقره و برنز این رقابت ها را کسب کردند.

وی افزود: همچنین “امیر محسن افشاری” دانش آموز دبیرستان شهید هاشمی نژاد یک مشهد در چهاردهمین المپیاد جهانی علوم زمین در چین موفق به کسب مدال نقره و “محمد حسین برکاتی” دیگر دانش آموز این دبیرستان نیز در پنجاه و سومین المپیاد جهانی شیمی در ژاپن موفق به کسب مدال نقره شد.

محمدپور ادامه داد: “مهران طلایی” دانش آموز دبیرستان شهید هاشمی نژاد سه مشهد نیز در شصت و دومین المپیاد جهانی ریاضی در روسیه موفق به کسب مدال برنز شد.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن