پایتخت فرهنگ اسلامی

نمایش جدیدترین آثار تقدیمی رهبر انقلاب به موزۀ آستان قدس رضوی

کد خبر : 42932

تعداد هشت اثر از تازه‌ترین مجموعۀ رسیده از سوی بیت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به موزۀ آستان قدس رضوی، در گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری به نمایش درآمد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینۀ رضوی، معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: ۱۲ اثر نفیس که از سوی شخصیت‌های داخلی و مقامات خارجی به مقام معظم رهبری اهدا شده بود، در مردادماه گذشته از سوی معظم‌له تحویل موزۀ آستان قدس رضوی شد که هم‌اکنون در این موزه برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مهدی قیصری‌نیک افزود: پس از طی مراحل تهیه شناسنامه، مستندنگاری و… توسط کارشناسان موزه آستان قدس، هشت قلم از این آثار انتخاب شد و در گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری به نمایش درآمده است. وی در خصوص چهار اثر باقی‌مانده گفت: این آثار نیز در دورۀ استراحتِ سایر آثار موزه‌ای در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

قیصری‌نیک از آثار به نمایش درآمده نام برد و بیان کرد: گلدان نقره‌ای عقیق نشان، اهدایی عمران‌خان، نخست وزیر کشور پاکستان؛ کنا (فلوت سنتی بومیان سرخ‌پوست کوه آند)، اهدایی اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق کشور بولیوی؛ یک عدد گلدان چینی با نقش ۹ هلو(مظهر جاودانگی)، اهدایی وزیر تجارت و بین‌الملل کشور چین؛ یک عدد نشان و دو عدد پلاک طلای یادبود، مزین به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اهدایی گروه صنایع دستی پرنیا و دو عدد عصای چوبی مرصّع، آثاری است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گفتنی است، علاقه‌مندان همه‌روزه به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸ تا۱۲:۳۰ می‌توانند از گنجینۀ هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند. این موزه آثاری را به نمایش گذاشته است که شخصیت‌های داخلی و خارجی به رهبر انقلاب(مدظله) اهدا کرده‌اند و معظم‌له نیز به صورت دوره‌ای و در طول سال‌های مختلف این آثار را به موزۀ آستان قدس رضوی تقدیم کرده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن