یادداشت روز

 ازدیاد پست است یا قحط الرجال!

کد خبر : 42770

فلسفه وجودی دانشگاه آموزش ، پژوهش ، تولیدات علمی و…. است و این امر باعث می گردد که در زمینه های متعدد تاثیرگذاروموجب تحول ورخدادادهای عظیم در جامعه گردد.

نویسنده: حسین ابراهیم بای فعال رسانه

صبح مشهد– دانشگاه متولی تربیت انسانها وتولید سرمایه اجتماعی کشوراست آنقدر ازجایگاه بالایی برخوردار است که حضرت امام “رضوان الله علیه” فرمودند : اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست ما برود همه چیز از دست رفته است . لذانباید نقش آن را نادیده گرفت .

دانشگاه پیام نور شهرستان خواف با توجه به دارابودن حدود ۱۰۰۰دانشجو و ۱۵ رشته تحصیل اگر بخواهد به لحاظ کیفیت وکمیت توسعه یابد بایدجهت رسیدن به اهداف بالا درتعیین ریاست آن سریعا تصمیم گیری شود چرا که تا کنون هیچ تصمیمی از سوی مسئولان اتخاذ نگردیده و این دانشگاه حدود یکسال است که باسرپرست اداره می گردد. سرپرستی که نه تنها این دانشگاه بلکه دانشگاه پیام نورشهرستان رشتخوار نیزسرپرستی آن را عهده دار است.

باتوجه به اینکه مدت زمان تصدی سرپرستی طبق آیین نامه و قانون در ادارات سه ماه بیش نیست که تحت شرایط خاص تا یک دوره و حداکثرشش ماه قابل تمدید است. حال این دوران گذرا چه زمان به پایان خواهد رسید مگر نه این است این مدت موقت برای رسیدن به یک مدیر ایده آل وضع گردیده است .چراقانون نادیده گرفته می شود بدیهی است که سرپرست از اختیارات کامل برخوردارنیست و عدم تعیین ریاست چنانچه ادامه یابد نه تنهاموجب تعالی وپیشرفت آن دانشگاه نخواهد گردید که قطعا آسیب وضرر بیشتری متوجه آن خواهد بود.

مگر قحط الرجال است چرا باتوجه به برخورداری ازقابلیت ها و ظرفیت های موجود در این شهرستان و وجودنیروهای خوش فکر و با تجربه درنظام اداری ازاین منابع انسانی ارزشمند استفاده نمی شود؟

باعنایت به اهمیت جایگاه دانشگاه ودانشجو از منظر بنیانگذارانقلاب اسلامی حضرت امام امت (رضوان الله علیه ) و رهبر فرزانه انقلاب ( دامت برکاته ) که اعتبار و نقش کم نظیری برای آن قائلند این بی تفاوتی درانتصاب ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان خواف قابل درک نیست !

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن