پایتخت فرهنگ اسلامی

نمازگزاران مشهدی هشت زندانی را آزاد کردند

کد خبر : 42137

نمازگزاران و خیران تعدادی از مساجد مشهد با جمع‌آوری کمک‌های نقدی موجبات آزادی هشت زندانی معسر جرائم غیرعمد در این شهر را فراهم کردند که این زندانیان امروز در آیینی از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

به گزارش صبح مشهد، در حاشیه آیین آزادی هشت زندانی نیازمند از زندان مرکزی مشهد، نماینده‌ مرکز رسیدگی به امور مساجد مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با گذشت چهار ماه از اعلام فراخوان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از سوی نمازگزاران و خیران در منطقه شهید دستغیب مشهد جمع آوری شد.
حجت الاسلام محمدعلی محمدی، با اشاره به وجود ۱۲۰ باب مسجد در منطقه شهید دستغیب مشهد، افزود: مسجد، پایگاهی برای مشارکت در امور خیر است و اکنون با کمک روحانیت و اداره امور مساجد، زمینه مشارکت خیران و نمازگزاران برای آزادی زندانیان نیازمند فراهم شده است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در قالب طرح “نذر هشتم” روز هشتم هر ماه و با تمسک به امام رضا(ع)، آزادی زندانیان نیازمند با کمک های مردمی صورت می گیرد لذا می توان گفت شما که امروز آزاد می شوید مورد توجه آن حضرت قرار گرفته و به تعبیری نظرکرده امام رضا(ع) هستید.
سعید سرباز جانفدا به مشارکت خیران مسجدی در آزادی زندانیان معسر اشاره کرد و افزود: به زندانیان آزاد شده توصیه می کنم پس از آزادی، ارتباط خود را با مسجد محل حفظ کنند و بدون خجالت و با سر افراشته به مسجد بروند، البته لازم است پس از آزادی نیز دوران حبس خود را به عنوان یک عبرت همیشه مقابل چشمان خود داشته باشند.

بعد از انجام آیین آزادسازی هشت زندانی و تکریم آنان، این افراد به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

بر اساس اعلام مسوولان قضایی، استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۷ هزار زندانی دارد.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن