اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

خط ۳ قطار شهری مشهد به هیچ عنوان تغییر مسیر نخواهد داد/ با بلند مرتبه سازی مخالف نیستم/ پروژه میدان شهدا یکی از بهترین پروژه های شهری است

کد خبر : 6945

شهردار مشهد گفت: با توجه به اینکه مسیر خط ۳ قطار شهری مشهد به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است این خط به هیچ عنوان تغییر مسیر نخواهد داد.

به گزارش صبح مشهد  سید صولت مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری که در محل ۲ خط قطار شهری مشهد برگزار شد؛ به بیان گزارشی از عملکرد سه ساله مدیریت شهری پرداخت و اظهار کرد: خط ۲ قطار شهری مشهد به طول ۱۴ و نیم کیلومتر به صورت رفت و برگشت در سه فاز در بهمن ۹۵، اردیبهشت و آذر ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه هر پروژه نیاز به دپو دارد؛ افزود: دپوی ۶۰ هکتاری برای تولید قطعات بتنی و … در انتهای این خط در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ایستگاههای خط ۲ قطار شهری مشهد گفت: ۲ ایستگاه در حال تکمیل سازه و ما بقی در حال انجام سازه است.

شهردار مشهد بیان کرد: برای تامین برق این پروژه ۴۴ میلیارد تومان به شرکت برق پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این خط تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۲ با ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی ۴۱۸ میلیارد تومان هزینه و از سال ۱۳۹۲ تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و برای ما بقی پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مسیر خط ۳ قطار شهری مشهد به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است این خط به هیچ عنوان تغییر مسیر نخواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه اتوبوسرانی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۲، ۵۱ درصد اتوبوس ها مربوط به بخش خصوصی بوده و از مهر ۱۳۹۲ تا کنون به ۷۳ درصد ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه  ۲۸۱ دستگاه  اتوبوس جدیدا به بهره برداری رسیده است؛ افزود: ۱۱۲ اتوبوس دیگر در هفته آینده به بهره برداری می رسد که جمعا در این دوره تقریبا ۴۰۰ دستگاه توبوس به بهره برداری میر سد.

مرتضوی عنوان کرد: از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰، ۱۱۵۸ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوس رانی مشهد شده که دولت  ۸۲ و نیم درصد هزینه این اتوبوس ها را پرداخت کرده است اما در دوره جدید مدیریت شهری با اینکه دولت قول تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به شهرداری مشهد داد اما با تلاش شهرداری تنها ۲۰ میلیارد تومان به عبارتی ۱۸ و نیم درصد از دولت وصول شد که با آن ۳۷ دستگاه اتوبوس محقق شد.

وی در خصوص نوسازی تاکسی رانی اظهار کرد: ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲، ۱۰۹۹تاکسی نوسازی و از سال ۱۳۹۳ تاکنون بیش از ۳۰۰۰ تاکسی نوسازی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرداری مشهد رتبه برتر کشور در نوسازی، ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های مدارس را از آن خود کرده است.

شهردار مشهد اظهار کرد: در حوزه قطارشهری میانگین میزان جابه‌جایی مسافر به ۱۲۰ هزار مسافر رسیده است و سرفاصله زمانی اعزام اتوبوس‌ها نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان بار نیز تاقبل از مهر ۹۲ تعداد ۴۲ پروانه بهره‌برداری بار صادر کرده بود که تا پایان نیم سال اول ۹۵ این رقم به ۲۱۶ پروانه رسیده است که تحول ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف را ۷۸ دستگاه است که این تعداد به  ۱۰۹ دستگاه افزایش یافته است  و تعداد دوربین‌های نظارت تصویری را ۱۹۳ دستگاه که این تعداد به ۳۱۰ دستگاه افزایش یافته است.
وی به احداث ۱۳ پل عابر پیاده جدید و تجهیز ۲۰ پل دیگر اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز پل‌ها به آسانسور اختصاص داده شده است.

مرتضوی با اشاره به کمربند سبز شمالی گفت: این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۰ هزار اصله درخت در این کمربند کاشته شده است.

وی در خصوص خدمات به حاشیه شهر مشهد به تجهیز ۲۵۱ مسجد به وسایل ورزشی و ۴ آتش نشانی، دو مجتمع مسکونی ارزان قیمت، توسعه خطوط اتوبس رانی، کمک به ساماندهی معتادین با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و … اشاره کرد.

وی در خصوص پروژه میدان شهدا گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه ها در کلان کشور و یکی از بهترین پروژه های شهری است که اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شهر مشهد نیاز به توسعه دارد و پروژه برای سرمایه گذار باید توجیه اقتصادی داشته باشد؛ تصریح کرد: با بلند مرتبه سازی مخالف نیستم و اگر مالک پروژه ای از مقرارت تخلف کند شهرداری با تمام ابزار با آن برخورد خواهد کرد.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن