اقتصادی

ثواب قرض‌الحسنه ۱۷ برابر است؛حل مشکلات نیازمندان با تسهیلات قرض‌الحسنه

کد خبر : 20412

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی از آمادگی این صندوق به‌منظور جذب سپرده خیران برای ترویج فرهنگ خیر و احسان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، اسماعیل رحمانی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مأموریت این نهاد اشاعه فرهنگ خیر و نیکوکاری در جامعه است افزود: کمیته امداد ابداع‌کننده طرح‌های مختلفی به‌عنوان مروج فرهنگ نیکوکاری در جامعه است که هدف آن نزدیک کردن قلوب به یکدیگر و تقویت حس نوع‌دوستی است.
وی با اعلام اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۹۵ در پاسخ به نیاز جامعه در مورد داشتن سیستم بانکداری اسلامی و ۱۰۰ درصد قرض‌الحسنه تأسیس و راه‌اندازی شد، بیان کرد: در این صندوق سعی بر این است تا خیران بدون هیچ دغدغه‌ای وجوه خود را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار اقشار نیازمند و مددجویان قرار دهد.
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۲۳۷ هزار سپرده‌گذاری در این مکان صورت گرفته است ادامه داد: ۲۰۰ هزار سپرده‌گذار شامل کارکنان و مددجویان کمیته امداد و مابقی شامل خیران و عموم مردم هستند.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۶ فقره تسهیلات باارزش بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، بانک قرض‌الحسنه مهر و رسالت به مراجعان و مددجویان کمیته امداد پرداخت‌شده است افزود: تسهیلات پرداختی در بخش‌های اشتغال، کارگشایی، ودیعه مسکن و خرید و ساخت مسکن بوده است.
رحمانی اظهار کرد: تسهیلات اشتغال تا سقف ۳۰ میلیون تومان، تسهیلات کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان، تسهیلات ودیعه مسکن پنج‌تا ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات کمک به خرید و ساخت مسکن تا سقف ۲۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است.
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی از آمادگی این صندوق به‌منظور جذب سپرده خیران برای ترویج فرهنگ خیر و احسان خبر داد و اعلام کرد: خیران با اعتماد به این صندوق می‌توانند در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و کمک به نیازمندان سهیم باشند.
رحمانی تنها صندوق قرض‌الحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی را صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد معرفی کرد و افزود: ۳۰ سال تجربه اعطای وام به مددجویان در کمیته امداد به این صندوق ارائه شد تا آنجا که اکنون این مرکز به شبکه شتاب و بانکداری الکترونیک متصل است.
شایسته ذکر است: تنها شعبه صندوق امداد ولایت در خراسان رضوی در مشهد- بلوار قرنی- نرسیده به قرنی ۷ قرار دارد و افراد جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت SQEV.IR و یا تماس با ۳۷۲۶۲۶۳۹ با پیش‌شماره ۰۵۱ اقدام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن