استانی

نخستین نوزاد نجات‌یافته از سقط جنین مرکز نفس قوچان به دنیا آمد

کد خبر : 50136

مدیر مرکز نفس شهرستان قوچان گفت: نخستین نوزاد نجات یافته از سقط جنین با تلاش مسوولان و کارشناسان این مرکز متعلق به یک مادر قوچانی متولد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، زینب عزیزیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوزاد پسر فرزند چهارم خانواده‌ای بود که به دلیل وضعیت مالی نامناسب، تصمیم به سقط جنین داشتند که با مشاوره و پیگیریهای فراوان انجام شده توسط پرسنل مرکز نفس قوچان آنان از این اقدام منصرف شدند و این نوزاد در آذرماه امسال با انجام مراقبت‌های مختلف و سالم به تازگی متولد شده است.

وی ادامه داد: مرکز نفس قوچان با همکاری خیران تامین هزینه‌های درمانی مادر مانند سونوگرافی و غیره را به عهده گرفته است و یک بخاری به این خانواده اهدا شده است و همچنین این خانواده برای دریافت حمایت‌های بیشتر به سازمان بهزیستی این شهر معرفی شده اند.

مدیر مرکز نفس شهرستان قوچان گفت: این مرکز از اردیبهشت امسال در حوزه نجات فرزندان سالم از سقط فعالیت می کند و هم اکنون ۱۷ مادر دیگر تحت پوشش این مرکز قرار دارد.

نخستین مرکز مردمی نفس در خراسان رضوی برای جلوگیری از سقط جنین سالم توسط والدین، سال ۱۴۰۰ در مشهد و پس از آن در دیگر شهرستانهای دیگر استان راه اندازی شد.

مرکز “نفس” با هدف کمک همه جانبه به خانواده هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می کنند، ایجاد شده است. در این مرکز مادران باردار تحت حمایت قرار می گیرند و طی ۹ ماه بارداری بسته های کمک معیشتی دریافت می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن