اسلاید شودانش و فناوری

تکنیک موثر درمانی سرطان در مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا(ع) مشهد برای اولین بار در کشور

کد خبر : 42391

انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد و مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا(ع) بهترین و موثرترین تکنیک درمانی ممکن برای غلیه بر سرطان را دارد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر فاطمه ورشویی رئیس مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما در راستای افزایش بهره وری درمان در آسیب رسانی بیشتر به تومورها و حفظ بافتهای سالم و افزایش کیفیت زندگی بیماران، پیشگام در راه اندازی تکنیک های نوین پرتو درمانی مانند IMRT (پـرتودرمانـی با شـدت متغیر) و DIBH (پرتو درمانی با پایش و مدیریت حرکات تنفسی) در سالهای اخیر در کشور در مرکز رضا(ع) بوده ایم.

وی عنوان کرد: تکنیک DIBH در رابطه با بیمارانی که مورد پرتو درمانی پستان چپ قرار میگیرند و ریسک بالایی در زمینه بیماری های قلبی از جمله سوابق خانوادگی، استفاده از داروهای شیمی درمانی و … دارند، استفاده می شود. ازآنجا که حساس ترین بخش قلب بیمار در میدان اشعه درمان پستان واقع می شود احتمال عوارض قلبی را برای بیمار بهمراه خواهد داشت، بدین ترتیب در مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا(ع) برای بیماران با ریسک بالای بیماری قلبی، پرتو درمانی در دم عمیق انجام می شود که منجر می شود کمترین اشعه به بافت قلب برخورد نماید و عوارض درمان را بسیار کاهش می دهد.

در این روش، بیمار با آموزش بهینه، مهارت دم عمیق پایدار را کسب کرده و پس از آموزش های لازم، تصویر برداری و درمان می شود. این تکنیک از سال ۱۳۹۷ در مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا (ع) در حال اجرا بوده و هم اکنون به عنوان تنها مجموعه ارائه دهنده این درمان در کشور ارائه می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن