زندگی

من شاسی ‌سوار هستم اما دختر مورد علاقه‌ام پولدار نیست

کد خبر : 42317

پسری ۲۷ ساله هستم و شرایط اقتصادی‌ام تا حد زیادی خوب است. من شاسی بلند سوار می‌شوم اما به تازگی متوجه شدم که خانواده دختر مورد علاقه‌ام پولدار نیستند. نمی‌دانم چه کار کنم؟ مطمئنم خانواده‌ام به همین دلیل با ازدواج من موافقت نمی‌کنند. این دختر از بقیه لحاظ، خیلی ‌خوب است و همه معیارهای من را دارد.

نویسنده : دکتر سید علی ظریفی | روان ‌شناس

صبح مشهد– شرایط اقتصادی خوبی دارید، سن‌تان هم برای ازدواج مناسب است، بنابراین اگر با کمی دقت انتخاب مناسبی داشته باشید، زندگی‌ مشترک موفق و شیرینی در انتظارتان خواهد بود. ازدواج و انتخاب همسر، یکی از دغدغه ‌های بزرگ و اساسی و البته مهم‌ترین تصمیم دختران و پسران جوان است که داشتن حساسیت و دقت درباره آن، بی ‌جا هم نیست.

واضح است اگر انتخاب همسر به درستی انجام شود، می‌توان از بروز مشکلات در آینده تا حدود زیادی جلوگیری کرد. قدیمی‌ترها بر این اعتقاد بودند که نمی‌توان آینده ازدواج را پیش ‌بینی کرد و ازدواج مانند هندوانه دربسته‌ای است که از داخل آن بی‌ خبریم. علم روان‌شناسی می‌گوید اگر چه نمی‌توان آینده را پیش ‌بینی کرد اما می‌توان با انتخاب درست از مشکلات آینده کاست و احتمال طلاق را به کمترین میزان رساند. با این حال، چند توصیه به شما دارم.

این فاصله اقتصادی باعث اختلافات جدی می‌شود؟
برخی از جوانان تنها شرط ازدواج را علاقه و عشق می‌دانند اما تنها علاقه برای انتخاب همسر، ملاک نیست و باید در انتخاب همسر، به نکات دیگری هم توجه کرد که مهم‌ترین نکته این است که طرف مقابل‌تان هم‌کفو شما و با شما همخوان باشد. این‌ طور که شما گفتید، فقط از لحاظ اقتصادی تفاوت ‌هایی دارید. بعضی روان‌ شناسان معتقدند بهتر است وضعیت اقتصادی خانواده دختر کمی از وضعیت مالی پسر و خانواده‌اش پایین‌تر باشد. حال اگر در تمام ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی با یکدیگر هم‌کفو هستید، می‌توان این یک مورد را با دید بازتری بررسی کرد به شرط آن‌ که این تفاوت بیش از حد نباشد یعنی این اختلاف اقتصادی باعث شکل ‌گیری اختلافات جدی‌تری نشود. کاش درباره میزان این اختلاف به صورت شفاف‌تری صحبت می‌کردید تا راهنمایی اصولی‌تری صورت گیرد.

خانواده را مطلع کنید
قبل از هر تصمیمی، خانواده‌تان را مطلع کنید و موضوع را در یک فرصت مناسب به آن‌ها بگویید. اجازه بدهید تا آن‌ها با تجربه بیشتری درباره این دختر و خانواده‌‌اش، تحقیق کنند تا تصمیم نهایی، کارشناسی ‌شده‌تر باشد. درباره نظر خانواده‌تان پیش‌داوری نداشته باشید تا شاید اگر آن‌ها با دلایل منطقی با این انتخاب مخالفت کردند، بتوانید تصمیمی عاقلانه بگیرید و فقط احساسی به این ماجرا نگاه نکنید. امیدوارم با توجه به این چند نکته، تصمیم بهتری بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن