اسلاید شواقتصادی

تاکید استاندار خراسان رضوی: قیمت اقلام مصرفی مردم باید به نرخ مصوب برگردد

کد خبر : 42237

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر برخورد شدید با گران‌فروشان گفت: قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم باید طی یک هفته به نرخ مصوب برگردد و نظارت‌ها بر بازار برای برخورد بازدارنده با گران‌فروشان باید در اسرع وقت تشدید شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی کنترل قیمت‌های بازار از اولویت‌های ما است و پذیرفته نیست که قیمت برخی کالاها به فاصله یک شبانه‌روز مجددا افزایش یابد و این جز سودجویی معنایی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم برخوردهای شدیدتر با گران‌فروشان، افزود: ضروری است نظارت‌ها در برابر گران فروشی تشدید شود که باید علاوه بر استفاده از ظرفیت بسیج، دستگاه‌های گوناگون پای کار باشند و برخوردهای بازدارنده با گرانفروشان فورا آغاز شود.

معتمدیان با اتمام حجت به گران فروشان و فروشندگان اقلام گوناگون در بازار، تصریح کرد: قیمت‌های اقلام اساسی و مصرفی مردم باید تا پایان هفته طی یک برنامه ضربتی به قیمت مصوب برگردد و در این خصوص هیچ گونه کوتاهی در بحث نظارت‌ها مورد قبول نیست.

در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی ارائه شد که در نهایت با توجه و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی برای حل هر یک از این موارد در سطح ملی، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و از جمله مقرر شد برای تامین گندم مورد نیاز استان، سهمیه تعیین شده از دیگر استان‌ها، هرچه زودتر بارگیری و به استان حمل شود.

همچنین اگرچه بر اساس گزارش دستگاه های مربوط، خراسان رضوی در خصوص تامین کالاهایی مانند شکر، برنج و نهاده‌های دامی، مشکلی ندارد، اما طبق دستور استاندار بنا شد تا پایان سال جاری ذخایر کلی کالاهای اساسی مدیریت شود تا کمبودی در استان بروز نکند و در حوزه اقلام و کالاهای اساسی مثل مرغ، ذرت، جو و موارد مشابه، اقدام نظارتی مشترک توسط سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد و در صورت نیاز از ظرفیت بسیج و سایر دستگاه‌ها برای تقویت امر نظارت استفاده شود.

در نشست مزبور تصمیم بر این شد که به صورت مستمر نتیجه اقدامات در حوزه تامین کالاهای اساسی و اقدامات نظارتی به استاندار خراسان رضوی منعکس شود.

از سوی دیگر با توجه به کاهش قیمت لاشه گوشت و در مقابل افزایش قیمت گوشت، تاکید شد تا این موضوع در سطح شبکه بررسی و قیمت این کالا اصلاح شود و نیز مقرر شد در بخش افزایش قیمت لبنیات هم، موضوع پیگیری و با متخلفان برخوردهای قانونی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن