استانی

آغاز عملیات اصلاح شبکه آب شرب در شهرستان مرزی خواف

کد خبر : 42198

با توجه به اعلام در خصوص فرسودگی شدید شبکه توزیع آب شرب در بخش شهری بیش از۳۰درصد و بخش روستایی ۵۰درصد، میتوان گفت یکی از دلایلی که روستاییان در طول سال و مخصوصا ایام پیک مصرف آب تابستان با کمبود آب مواجه میشوند هدررفت آب است که با مشارکت و پیگیری های صورت گرفته توسط خیرین و امور آب و فاضلاب خواف در دستور کار قرار گرفته است و این مشکلات به زودی مرتفع میشود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی امور آب ‌فاضلاب خواف ؛سید حسن رضائیان اظهار داشت: عملیات اصلاح شبکه در مسیر های پر اتفاق و فرسوده با هدف کاهش هدررفت آب در شهرستان مرزی خواف آغاز شد.

سید حسن رضائیان گفت:پس از بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته در قالب منابع جاری امور،توسط پیمانکار بومی ۴۵۰۰ متر اصلاح شبکه خطوط اضطراری که نیاز به اصلاح دارند اولویت قرار گرفت و در دو شهر خواف و سلامی این عملیات به پایان رسیده است.

وی همچنین گفت:در این پروژه احداث دو باب حوضچه شیرآلات،نوسازی و بهسازی ۲۷۰ فقره انشعاب و همچنین تعویض ۹۰کنتور فرسوده نیز قرار دارد که با هزینه کلی پروژه ائم از اجرا،مجوز ها،و همچنین خرید اتصالات بالغ بر ۸ میلیارد ریال با هدف کاهش حداکثری پرت آب انجام خواهد شد.

رضائیان همچنین در خصوص آغاز عملیات اصلاح شبکه در روستای شهرک بخش سلامی که با مشکل کمبود آب مواجه بودند گفت:خیرین بعنوان بازوی توانمند حوزه آب و فاضلاب هستند و توانستیم با همکاری بنیاد نیوکاری ابراهیمی این پروژه را آغاز کنیم.

مدیر آبفای خواف نیز تاکید داشت:فرسودگی شبکه یکی از چالش های ما در این روستا است که با تامین لوله و اتصالات با کمک این خیر توانستیم اصلاح۱۵۰۰متر شبکه توزیع آب شرب را آغاز کنیم که تا کنون پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی داشته است.

وی گفت:این عملیات با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال آغاز وبا اجرای فاز شماره یک این پروژه انتظار میرود پرت آب از شبکه کاهش ۶۰ درصدی را به دنبال داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن