اقتصادی

شکر در بازار خراسان رضوی دونرخی است

کد خبر : 42118

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: اکنون شکر در بازار استان با ۲ نرخ هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال به صورت فله و ۱۴۰ ریال به صورت بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی عرضه می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا رجوعی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نرخ مصوب شکر طرح تنظیم بازار هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده است و به صورت فله ویژه بخش خانوار با قیمت ۱۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

وی بیان کرد: بخشی از مصرف شکر بخش های صنف و صنعت نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال تامین می شود که در آخرین مرحله شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی تا پایان مرداد امسال سه هزار تن شکر به اتحادیه صنف نبات و آب نبات و ۲۰ هزار تن به واحدهای صنعتی اختصاص داد.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی شکر در خراسان رضوی می توانند براساس عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده محصول خود، شکر را قیمت‌گذاری کنند که براین اساس قیمت هر بسته یک کیلوگرمی آن برای مصرف کننده به ۱۴۰ هزار ریال می رسد و تابع نرخهای مصوب نیست.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بخش های صنف و صنعت نیز می توانند بخشی از نیاز خود به شکر را از بازار به نرخ آزاد و بخشی را از محل شرکت غله تامین کنند اما بیش از ۵۰ درصد از نیاز شکر این واحدها به قیمت هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال توسط شرکت غله تامین می شود.

رجوعی اظهار داشت: نرخ شکر توزیع شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، قیمت آن را در بازار کنترل کرده است، زیرا با تغییرات نرخ ارز، انتظار می رفت که نرخ شکر از ۱۴۰ هزار ریال فعلی نیز فراتر رود.

وی مصرف ماهیانه خراسان رضوی در حوزه شکر را ۲۵ هزار تن اعلام و اضافه کرد که بخش عمده این نیاز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان تامین می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن