شهری

کمبود داروی رمدسیویر در مشهد برطرف شد

کد خبر : 42104

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر کمبود داروی “رمدسیویر” به عنوان اصلی‌ترین داروی کرونا در مشهد برطرف شده است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد رضا صابری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با افزایش تعداد داروخانه‌های عرضه‌کننده رمدسیویر در مشهد به ۲۳ داروخانه، هم اکنون مشکل ازدحام در داروخانه‌ها هم مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت داروهای بیماران کرونایی و غیر کرونایی در حال حاضر خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کمیته در ۲ حوزه تأمین و توزیع بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی فعال است تا در حد مقدورات با ‌ کسری‌ در این حوزه‌ها مواجه نباشیم.

صابری افزود: رصد و مدیریت وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌شود تا در صورت نیاز، دارو و اقلام موردنظر در اختیار بیمارستان‌های نیازمند به این موارد قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در وضعیت فعلی بر مصرف بهینه داروها تاکید شده است تا در شرایطی که میزان تقاضا بیش از عرضه باشد نیاز همگان برطرف و تعادلی میان عرضه و تقاضا برقرار شود و در این خصوص با مشکل مواجه نشویم.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون در بسیاری از اقلام دارویی، موجودی‌مان با نیازها همخوانی دارد اما در برخی موارد همچون تخت و ونتیلاتور کمبودهایی وجود دارد زیرا میزان مصرف ملزومات پزشکی بیماران و اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان بالا رفته است.

صابری از همکاری خیران حوزه سلامت و مجموعه‌های مختلف در حوزه تهیه، تولید و تامین داروهای مورد نیاز بیماران قدردانی کرد.

رمدسیویر یک داروی ضد ویروسی است که برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستانها کاربرد دارد. این دارو همگام با موج پنجم کرونا هم اکنون یکی از پرمصرف ترین داروها در ایران و شهرهای بحران زده کرونایی چون مشهد گزارش شده است.

بیش از ۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی دایر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن