اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

هشتمین کنگره بین‌المللی اربعین در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 42087

دبیر ستاد مردمی مطالعات معرفتی و علمی اربعین گفت: هشتمین کنگره بین‌المللی اربعین از ۲۴ شهریور به مدت سه روز در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اصفهانیان افزود: در این نشست سه روزه استادانی از ۱۰ کشور از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه، لبنان و کشورهای آسیای میانه سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان این که اربعین یک پدیده تربیتی با توسعه گفتمان بین الادیانی است، ادامه داد: ۳۵ سخنران داخلی و ۲۰ اندیشمند خارجی در این نشست ارائه محتوا خواهند کرد.

دبیر ستاد مردمی مطالعات معرفتی و علمی اربعین اظهار کرد: پیش از این شش کنگره در عراق و پارسال نیز به دلیل شرایط کرونایی هفتمین دوره این همایش به صورت وبیناری در شش استان و مراسم پایانی آن در مشهد برگزار شده بود.

اصفهانیان گفت: امسال بنا بر شرایط کرونایی نوع حضور و برگزاری و شمار مهمانان این رویداد کم و زیاد شده و برپایی حضوری یا غیرحضوری آن تعیین تکلیف خواهد شد. وی افزود: آن چه اربعین در درون خود کم دیده، تعمیق جریان معرفتی و ایمانی بوده است، سردار شهید سلیمانی در راه تعمیق جریان معرفتی اربعین پیشتاز بود.

وی گفت: شعار و محوریت کنگره امسال، اربعین، امت و تمدن اسلامی است و با توجه به این که در اربعین، بزرگ ترین معجزه نفراتی تاریخ بشر در حال وقوع است، اگر به اربعین فقط با رویکرد سیاحتی و زیارتی نگاه کنیم، جفا کرده ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن