پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیر مرکز قرآن کریم آستان خبر داد:

تربیت ۱۲۰۰ قرآن آموز در مرکز قرآن کریم آستان قدس

کد خبر : 42065

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ۱۲۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های غیرحضوری تابستانی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حال فراگیری قرآن کریم هستند.

صبح مشهد– حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان اظهار کرد: این تعداد قرآن‌آموز خواهر و برادر در ۸۳ کلاس غیرحضوری روانخوانی، صوت و لحن، حفظ، تجوید مقدماتی، تجوید تکمیلی، ترتیل و تدبر در قرآن این دوره از آموزش‌های تابستانی مرکز قرآن کریم شرکت کردند.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها که ثبت‌نام‌ آن‌ در فراخوان نیمه تیر ماه ۱۴۰۰ انجام شد، در رشته‌های مختلف با حضور بیش از ۷۰ استاد در حال برگزاری است.

میریان خاطرنشان کرد: در بخش برادران در رشته‌های حفظ، روانخوانی، صوت و لحن، تجوید مقدماتی، تجوید تکمیلی، ترتیل و تدبر در مجموع ۲۰ کلاس برگزار شده است. شرکت‌کنندگان این دوره ۴۰۰ نفر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش خواهران نیز ۶۳ کلاس در رشته‌های مزبور تشکیل شده که تعداد شرکت کنندگان آن نیز ۸۰۰ نفر بوده است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در خصوص نحوه ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌ها گفت: ثبت‌نام در سطح روانخوانی، تجوید مقدماتی، تجوید تکمیلی و سایر رشته‌ها از طریق سامانه جدید eduquran.razavi.ir صورت می‌گیرد. در حال‌ حاضر نیز کلاس‌های این دوره از طریق همین سامانه برگزار می‌شود.م

میریان ادامه داد: همچنین ثبت‌نام و برگزاری تمام کلاس‌های روخوانی از طریق سامانه جدید «من قرآن را دوست دارم» به آدرس quranlove.net انجام خواهد شد.

وی در مورد تعیین سطح قرآن‌آموزان عنوان کرد: ملاک تعیین سطح استاد در این کلاس‌ها تلاوت کوتاهی است که توسط فراگیر به صورت غیرحضوری و تماس تلفنی با استاد انجام می‌شود.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در خصوص ویژگی‌های این دوره تصریح کرد: بهره‌گیری از منابع آموزشی معتبر، استفاده از اساتید مجرب و ممتاز آستان قدس رضوی، برگزاری آزمون تعیین سطح استاندارد، نظارت مستمر بر کیفیت آموزشی کلاس‌ها و اعطای گواهینامه پایان دوره معتبر از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس به پذیرفته‌شدگان از ویژگی‌های این دوره آموزشی بوده که علی‌رغم محدودیت ثبت نام، مورد استقبال قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن