پایتخت فرهنگ اسلامی

جلوه ای از ایثار در نذر خون حسینی

کد خبر : 42036

تپش قلب جهان در تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد مقدس

” به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی در طرح نذر خون حسینی با شعار ” اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان ” که از اول ماه محرم شروع شد و تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت ، در تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد ۱۹۸۷ نفر به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه نمودند و از این تعداد ۱۴۰۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند .

روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی تعداد داوطلبان مستمر اهدای خون را در استان در ایام تاسوعا و عاشورا ۷۳۷ نفر و تعداد اهداکنندگان بار اول خون را ۲۶۰ نفر اعلام نمود. همچنین بانوان اهداکننده خون تعداد ۸۷ نفر را شامل شده اند . در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت مجدد بمناسبت ایام سوگواری حضرت حسین ابن علی ( ع ) و یاد اوری و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام جاودانه آن حضرت و یاران باوفایشان بوده است از عموم مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا ( ع ) دعوت گردیده که در این ایام به معروف خداپسندانه اهدای خون همت گمارند .

در اطلاعیه روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به نیاز به کلیه گروههای خونی از مردم نیک اندیش و نیکوکار درخواست گردیده است که با مراجعه به پایگاههای اهدای خون در ماه ایثار و فداکاری ، با اهدای خون به عنوان نذر امسال من نجات جان انسان ها ، به یاری بیماران نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند.

همچنین ابراز امیدواری گردیده که اقشار مختلف کلیه شهرستانهای استان در این اقدام مسئولانه بطور مستمر مشارکت نمایند . در انتها از بانوان نقش مهمی در هدایت جامعه به ارزشها و معروفات دارند و مشارکت بانوان موجب ترویج موثر اهدای خون در میان همه اقشار جامعه خواهد شد درخواست میگردد به پایگاه های اهدای خون مراجعه نمایند زیرا مشارکت روزافزون بانوان در اهدای خون نه تنها موجب بهره برداری از نیمی از منابع تهیه خون جامعه میشود بلکه موجب افزایش ذخایر خونی برای مصرف بیمارانی است که نیمی از آنان را بانوان تشکیل میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن