شهری

رییس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد:

ایران از معدود کشورهایی است که اتباع خارجی را در طرح سلامت ملی خود گنجانده است

کد خبر : 53210

رییس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: ایران جز معدود کشورهای جهان است که اتباع خارجی مقیم خود را مانند شهروندان ایرانی در طرح سلامت ملی خود گنجانده است.

ماها کاشور روز سه شنبه در همایش روز جهانی پناهنده در مشهد افزود:گنجاندن اتباع و مهاجران خارجی درپوشش واکسیناسیون ملی و طرح بیمه سلامت با استفاده از تعرفه یارانه ای در سطح اتباع ایرانی از جمله این اقدامات و خدمات شاخص است که فقط در برخی کشورهای معدود انجام می شود.

وی ادامه داد: ۸۰۰ هزار تبعه خارجی محصل در سیستم آموزشی ایران ثبت نام شده و بی توجه به سن و سطح تحصیلات سابقشان هم اکنون دوشادوش دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل هستند.

رییس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد افزود: ما به مشارکت و شجاعت اتباع در جوامع میزبان احترام می گذاریم و متعهد می شویم همه برای ایجاد فرصتهای بیشتر تلاش کنیم.

کاشور افزود: شمول و آمیختگی پناهندگان در جوامع پناه یافته مهمترین عامل مشارکت و پذیرش و توانمندسازی آنها در جوامع میزبان است.

وی ادامه داد: در چهار دهه اخیر ایران با پذیرش جمعیت زیادی از پناهجویان روحیه شایسته ای از مشارکت با پناهجویان را به نمایش گذاشته است و از سخاوت دولت و مردم ایران که قلب خود را بر روی پناهندگان باز گذاشته اند تشکر می‌کنیم.

رییس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد از افزایش کشورهای درگیر مهاجرت در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: تا پایان ۲۰۲۲ میلادی پناهجویان جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته اند.

کاشور افزود: ایران با میزبانی ۳.۴ میلیون پناهنده پس از ترکیه، به عنوان دومین کشور پناهجوپذیر در جهان شناخته شده است البته یک‌ میلیون افغانستانی نیز در شرایط دیگر در ایران حضور دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن