اسلاید شوشهری

۵۷۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

کد خبر : 47876

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش مراجعان سرپایی و بستری مبتلا به کرونا، هم اکنون تعداد افراد بستری شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی به ۵۷۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ نفر به تعداد افراد بستری در بیمارستان های استان افزوده شده و ۴۷۰ مورد از ۵۷۳ نفر بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وی با اشاره به بستری جدید ۲۲۸ نفر طی شبانه روز گذشته در خراسان رضوی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که حدود ۸۰ درصد آنها در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری اند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که طی ۲۴ ساعت اخیر ۹ فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت شده است ادامه داد: این میزان فوتی نسبت به روز گذشته سه برابر افزایش یافته است و در مجموع تعداد فوتی های ۱۰ روز اخیر در استان به ۴۳ تن رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۳۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۴۱ بیمار نیز در این بازه زمانی جان باختند.

بنا بر این گزارش از دیروز تا امروز چهارم مرداد ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۳۴۸ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.

مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید و اکنون هزار و ۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن