استانی

قوچان ۱۵ و کوسه ۲۱ درجه زیر صفر!

کد خبر : 36100

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شهرستان قوچان در خراسان رضوی جمعه شب با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر سومین شهر سرد کشور بوده است.

به گزارش صبح مشهد، آیدا فاروقی در گفت وگو با ایرنا افزود: جمعه شب “کوسه” واقع در استان خراسان شمالی با کمینه دمای ۲۱ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور گزارش شده است. وی ادامه داد: جمعه شب به غیر از چند شهرستان در جنوب خراسان رضوی بیشتر مناطق استان دمای زیر صفر درجه سلسیوس را تجربه کردند. کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای سرد تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد به طوری که بیشینه دمای هوای مشهد برای امروز صفر درجه پیش‌بینی شده است و کمینه دمای هوای برای یک شنبه شب تا ۶ درجه زیر صفر می رسد. وی ادامه داد: بارش باران و برف طی عصر روز جمعه در بیشتر شهرستان های خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن در ریوش با ۴٫۴ میلی متر ثبت شده است. کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت در شهرستان های قوچان، مشهد، کلات، سرخس، چناران، نیشابور، تربت جام، فریمان، جغتای، جوین، درگز، ریوش و خوشاب خراسان رضوی برف روی زمین نشسته که بیشترین آن در درگز با ارتفاع ۸ سانتی متر و پس از آن در قوچان با ارتفاع ۳سانتی متر است.
فاروقی افزود: بارش های باران و برف تا عصر روز یک شنبه در خراسان رضوی ادامه دارد و این بارش ها دیروز بیشتر به صورت برف رخ داده است که در ساعات پایانی شب بر شدت آن در نیمه شرقی استان افزوده شد.
وی ادامه داد: برای این مدت کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، مه آلودگی و کاهش میدان دید، یخبندان شبانه و لغزندگی معابر برای مناطق مستعد خراسان رضوی پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن