اقتصادی

کدام کشورها به بهبود اقتصادی پساکرونا خوش‌بین‌ هستند؟

کد خبر : 41883

زمانی که درباره بهبودی اقتصادی پساکرونا سوال می‌شود، کشور چین خوش‌بین‌ترین کشور نسبت به بهبودی اقتصاد پساکروناست و کشور روسیه نسبت به این وضعیت بدبین‌ترین است.

صبح مشهد به نقل از ویفروم، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر افراد رشد اقتصادی دوباره را انتظار دارند و بیش از نیمی از چینی‌ها تصور می‌کنند که اقتصاد تا حدودی بهبود یافته است. این یکی از یافته‌های اصلی نتایج نظرسنجی است که بین ۲۵ ژوئن تا ۹ جولای توسط شرکت Ipsos (ایپسوس یک شرکت تحقیقات جهانی بازار و متخصص در نظرسنجی در پاریس است) و مجمع جهانی اقتصاد انجام شده است.

در مجموع، بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۹ کشور جهان نظرات خود درباره زندگی اقتصادی پساکرونا را عنوان کردند. حدود ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان چینی گفتند: در حال حاضر، همه چیز به وضعیت خود بازگشته است و این رقم در مقایسه با زمانی که افراد بهبودی را طی یک سال در نظر داشتند، تا ۸۳ درصد افزایش یافته است. در عربستان‌سعودی نیز اکثریت مردم (۶۳ درصد) تصور می‌کنند که بهبودی در مدت یک سال اتفاق افتاده است.

با این حال، در کشورهای دیگر، خوش‌بینی کمتر است. از میان ۲۹ کشور مورد بررسی، روسیه، کلمبیا، آفریقای جنوبی و رومانی مناطقی هستند که تعداد اندکی از مردم انتظار بهبودی سریع را دارند. در روسیه، فقط ۴ درصد مردم تصور می‌کنند که بهبودی اتفاق افتاده است و تنها ۶ درصد بر این باورند که اوضاع در یک سال بهتر خواهد شد. اکثریت قریب به اتفاق (۶۶ درصد) انتظار دارند که بیش از سه سال باید منتظر بمانند تا اقتصاد دوباره رشد کند. نیمی تا دوسوم پاسخ‌دهندگان نظرسنجی در آفریقای‌جنوبی، آرژانتین، رومانی، کلمبیا، مجارستان و لهستان بر این باورند که بهبود اقتصادی بیش از سه سال پس از همه‌گیری رخ می‌دهد.

چشم‌انداز آینده

وقتی صحبت از این می‌شود که چه کسی باید مسئولیت هدایت یک کشور به سمت بهبود اقتصادی را بر عهده بگیرد، پاسخ اغلب افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، دولت بود. به‌طور متوسط در هر ۲۹ کشور۵۳ درصد این نظر را داشتند، اما ۴۸ درصد از افراد نیز هیچ اشاره‌ای به دولت نداشتند که این نشان‌دهنده عدم اعتماد احتمالی به رهبران ملی آنان است. در روسیه از هر ۱۰ نفر مورد بررسی ۹ نفر گفتند: دولت مسئولیت مرتب‌سازی امور را بر عهده دارد. کشورهای مجارستان (۸۸ درصد)، کره‌جنوبی (۸۶ درصد)، چین (۷۸ درصد)، مالزی (۷۳ درصد) و عربستان سعودی (۷۰ درصد) از کشورهایی هستند که اکثر آنان چنین احساسی داشتند.

در نظرسنجی Ipsos درباره این‌که آیا مشاغل کوچک باید مسئول بهبودی اقتصادی پساکرونا باشند، روسیه با ۷درصد، کره‌جنوبی با ۱۰ درصد، مجارستان ۱۴درصد و عربستان سعودی ۱۹ درصد این نظر را تایید کردند و کشورهایی که نقش مشاغل کوچک را پررنگ‌تر می‌دانستند همه اسپانیایی زبان بودند.

ساریتا نیار، مدیرعامل مجمع جهانی اقتصاد گفت: شرکت‌های جهان در نقطه عطف جهانی قرار دارند که در آن رهبران باید همکاری، نوآوری و بهبودی قوی را تضمین کنند. جامعه مدنی و دولت‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا چالش‌های عمده پیش روی جهان را حل کنند و افرادی که تمرکز بر کوتاه‌مدت داشتند، اولین افرادی بودند که آسیب دیدند.

نشانه‌های بهبود اقتصادی

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بهبودی اقتصادی نشانه‌هایی دارد که مشخص می‌کند اوضاع بهتر شده است. به نظر می‌رسد، دو چیز باعث می‌شود که افراد تصور کنند اوضاع بهتر شده است؛ هنگامی که افراد آشنا به کار فراخوانده شوند و یا شغل جدید پیدا کنند. به‌طور متوسط ۷۹ درصد افراد این موارد را به‌عنوان پاسخ برتر ارائه کردند که این پاسخ به ظهور مشاغل جدید (۷۸ درصد) اشاره دارد. محدوده پاسخ‌ها در تمام ۲۹ کشور مورد بررسی، با ذکر این دو شاخص از ۶۳ تا ۸۹ درصد بود. افزایش گردشگری نیز به‌عنوان علامت مهم بهبودی در نظر گرفته شده که میانگین جهانی آن در این کشورها ۷۲ درصد و این میزان در چین ۹۰ درصد، عربستان‌سعودی ۸۵ درصد و آفریقای‌جنوبی ۸۴ درصد و کمترین آن در آرژانتین با ۵۲ درصد، روسیه ۵۹ درصد و کلمبیا ۶۰ درصد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن