استانی

شکارچیان متخلف سابقه‌دار در خواف دستگیر شدند

کد خبر : 41866

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری یک گروه از متخلفان حرفه‌ای و سابقه‌دار شکار غیر مجاز ۲راس آهو در شهرستان‌ خواف خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، داوود نورمحمدی در تفسیر خبر افزود: با اشاره به گزارش دریافتی محیط‌بانان خواف مبنی بر حضور یک گروه متخلف در منطقه حفاظت شده سیرخون با تحت نظر گرفتن جاده های دسترسی منطقه به صورت نامحسوس سریعا وارد عمل و پیگیر موضوع شدند.

وی تصریح کرد: متخلفین پس از اقدام مجرمانه شکار غیر مجاز گونه ارزشمند آهو و انتقال به روستا ی همجوار منطقه به قصد فروش و انتقال لاشه ها به سنگان ، گشت سیار مامورین محترم انتظامی خودروی سواری متخلفین را متوقف که در بازرسی صورت گرفته توسط مامورین لاشه دو راس آهو نر از داخل صندوق عقب خودرو کشف و ضبط گردید.

نورمحمدی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از مامورین محترم انتظامی و اقدام به موقع پس از انتقال خودرو متخلف با همکاری محیط بانان پس از هماهنگی با مقام قضایی و بازداشت متخلفین با استناد به مفاد قانون شکار و صید متخلفان به جرم شکار غیر مجاز گونه‌های حمایت شده وحشی به مراجع قضایی برای تشکیل و رسیدگی پرونده معرفی شدند.

منطقه حفاظت شده سیرخون به وسعت ۵۴,۳۲۸ هکتار طی مصوبه شماره ۳۶۲ مورخ ۱۳۹۱/۱/۶ به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.

این منطقه واقع در استان خراسان رضوی دارای ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و در جنوب شرق شهرستان خواف واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن