اخبار مهم

دخترم قبول نمی‌کند که ارتباط اشتباهش را تمام کند

کد خبر : 41842

چند ماه پیش متوجه شدم که دختر ۲۰ ساله‌ام با پسری آشنا شده است. در یک فرصت مناسب با او در این‌باره صحبت کردم اما قبول نمی‌کند که ارتباط اشتباهش را تمام کند. به نظرم، وابستگی‌اش در حال بیشتر شدن است و هر روز برای‌شان سخت‌تر می‌شود که از هم جدا شوند. راهنمایی‌ام کنید؟

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

صبح مشهد– یکی از در دسترس ‌ترین واکنش تمام خانواده‌ها به بحران ارتباط فرزندشان با جنس مخالف مانند شما مخاطب عزیز این است که فرزند خود را منصرف کنند یا به هر طریقی جلوی این مسئله را هرچه سریع‌تر بگیرند. پس هر کاری می‌کنند که منصرفش کنند و مسلما از سوی فرزندشان هم بدترین واکنش‌ها را دریافت می کنند زیرا او به هیچ طریقی قانع نمی‌شود. شما هم دچار همین مشکل شدید و در ادامه چند توصیه به شما دارم.

ارتباط فرزندتان نباید با شما قطع شود
این روزها و در این شرایط خاص سعی کنید به گونه‌ای رفتار کنید که فرزندتان ارتباطش را با شما از دست ندهد. مطمئن باشید اگر واکنش شما با او شدید باشد و دوره پر تنشی را برایش فراهم کنید و مورد خشونت قرار گیرد، اساسا از شما و خانواده فاصله می‌گیرد، مستعد آسیب در روابط عاطفی می‌شود و احتمالا بیشتر به جنس مخالفش وابسته می‌شود. اصولا شاید با تهدید یا نصیحت و سرزنش بتوانید این ارتباط را قطع کنید. نتیجه آن هم این است که شاید موفق شوید ولی مشکل این‌جاست که احتمالا فرزند شما در تجربه‌های بعدی ترجیح می‌دهد خانواده اش از هیچ‌کدام از اتفاق‌های زندگی‌اش مطلع نشوند.

اعتماد فرزندتان را به دست بیاورید
منظورمان از بالا بردن قدرت پذیرش‌تان، این نیست که هر اتفاقی افتاد با آغوش باز بپذیرید و فرزندتان را تشویق کنید، نه! پذیرش یعنی این که آرامش خود را در مواجهه با برخی اتفاق‌های دوره نوجوانی فرزندتان بالا ببرید. نوجوان شما به اندازه کافی استرس و تنش دارد. پس بهتر است شما با آرامش‌تان، وضعیت روانی فرزندتان را بیشتر دچار تنش نکنید و سعی کنید صبورانه به حل این موضوع بپردازید. سعی کنید جو خانواده را طوری پیش ببرید که فرزندتان به شما اعتماد کند و تمام اتفاق‌های عجیبی را که برایش افتاده با شما در میان بگذارد.

با فرد مورد علاقه فرزندتان ارتباط برقرار کنید
در صورتی که برای‌تان مقدور است با فردی که فرزندتان با او ارتباط دارد، صحبت کنید. وضعیت فرزندتان را برایش توضیح دهید. حسن نیت‌تان را هم به فرزندتان و هم به طرف‌مقابلش ثابت کنید و نشان دهید که به احساس آن‌ها احترام می‌گذارید ولی برای شروع هر ارتباطی، شرایط خاصی لازم است.
حتی پیشنهاد می‌شود یک صحبت دو نفره و دوستانه با فرد مورد علاقه فرزندتان و خود فرزندتان داشته باشید و آن‌ها را از پیامدهای این ارتباط آگاه کنید. این شکل ارتباط، عموما برای همه خانواده‌ها سخت است ولی با این شیوه، مدیریت بیشتری روی ارتباط آن‌ها داشته باشید و از مخفی کاری آن‌ها جلوگیری کنید تا اگر اصراری به ادامه ارتباط داشتند، شرایط را برای ازدواج‌شان فراهم کنید. شاید فرد مد نظر دخترتان، شرایطی دارد که شما از آن به صورت کامل مطلع نیستید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن