اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

مسجدی‌های مشهد به کمک کادر درمان می‌روند

کد خبر : 41820

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: با توجه به تأکید نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی، مسجدی‌های مشهد در اجرای طرح “مسجد سنگر سلامت” در موج پنجم شیوع کرونا به یاری کادر درمان می‌روند.

صبح مشهد– به گزارش روز چهارشنبه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع افزود: به همین منظور سامانه‌ای با عنوان “رزمندگان سلامت” در بستر سایت “مسجدنا” طراحی شده و در مرحله اول اجرای طرح ارکان و نمازگزاران مساجد مشهد با ثبت‌نام در این سامانه به‌ صورت منظم و ساماندهی شده به ارائه خدمات به مردم و کمک به کادر درمان خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: تلاش برای فرهنگ‌سازی شیوه‌های مقابله با کرونا بین نمازگزاران و اهالی محله‌های مختلف، کمک به کادر درمان با حضور در مراکز درمانی، توزیع ماسک و اقناع مردم به ضرورت استفاده از آن توسط همسنگرهای مسجدی در محله‌های شهر مشهد، کمک به ایجاد روحیه و تلاش برای تسریع روند درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از جمله برنامه‌هایی است که در قالب این طرح اجرا می‌شود.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: با توجه به جان‌فشانی و ازخودگذشتگی کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا، دیدار و تشکر از آنان و تلاش برای جبران بخشی از زحمات آنها با کمک به رفع نیازهای روزانه زندگی آنان و مواردی از این قبیل از دیگر برنامه‌های همسنگرهای مسجدی برای تشکر از کادر درمان است.

وی با اشاره به اهمیت تسریع واکسیناسیون برای مقابله با کرونا افزود: ۴۸ مسجد در حاشیه شهر مشهد در حال آماده‌سازی برای استفاده به‌ عنوان پایگاه واکسیناسیون ساکنان محل توسط دانشگاه علوم پزشکی، سپاه استان، بسیج جامعه پزشکی و مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

هم اکنون ۱۰ هزار مسجد در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۸۹۲ مسجد در استان خراسان رضوی است و هزار و ۱۴ مسجد در شهر مشهد فعال است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن