شهری

عضو حقوقدان دوره ششم شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام:

نظارت و پایش» به عنوان کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر اضافه می‌شود

کد خبر : 41783

عضو حقوقدان دوره ششم شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام گفت: تغییری که در این دوره ششم شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام در کمیسیون حقوقی رخ داده این‌ است که عنوان نظارت و پایش را بر کمیسیون حقوقی اضافه کردیم.

به گزارش صبح مشهد، هاشم دائمی، عضو منتخب شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام روز گذشته در نشستی که به دعوت گروه علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، در دیدار با اساتید این دانشکده به ایراد سخن پرداخت.

دائمی گفت: دوره ششم شورای اسلامی شهر با رویکرد تخصص گرایی فعالیت‌های خود را آغاز کرده، از همین رو از افراد با تخصص‌های متناسب با کمیسیون‌های شورای شهر مصاحبه شد و برنامه‌های آن‌ها نیز اخذ گردید.

عضو حقوقدان شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام افزود: از بین کاندیداهایی که به شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان رضوی رزومه دادند، بنده افتخار آن را داشتم که در کمیسیون حقوقی خدمت رسان مردم مشهد الرضا علیه السلام باشم.
وی با اعلام اینکه در روز پنج شنبه مراسم تحلیف شورای ششم در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه حجم کارهای بر زمین مانده زیاد است، قبل از استقرار کمیسیون‌‌های تخصصی شورای اسلامی شهر، به صورت غیر رسمی رای گیری صورت پذیرفت و بنده نیز مقررشد در کمیسیون حقوقی و نظارت و همچنین در کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری حضور داشته باشم.

عضو منتخب شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: تغییری که این در دوره ششم شورای اسلامی شهر در کمیسیون حقوقی اتفاق افتاد این بود که عنوان نظارت و پایش را بر کمیسیون حقوقی اضافه کردیم، چرا که بر این باوریم شورای اسلامی شهر باید شورای شهر باشد نه شورای شهرداری، از همین رو با توجه به اهمیت و نمود نظارت، باید آن را علاوه بر شهرداری بر سایر دستگاه‌های سطح شهر اجرایی کنیم.

دائمی ادامه داد: با اطلاق عنوان نظارت و پایش بر کمیسیون حقوقی شورای ششم، این کمیسیون می‌تواند از باب تذکر و نظارت در صورت ترک فعل، نهاد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی نماید.

عضو منتخب شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام با اعلام اینکه در کمیسون حقوقی، نظارت بر املاک شهرداری، قراردادها و نظارت و تایید نهایی مصوبات کمیسیون‌های شورای شهر با تایید کمیسیون حقوقی است، گفت: با توجه به اینکه شورای آینده و کمیسیون حقوقی و نظارت با مسائل سخت و پیچیده ای چون بدهی های فراوان؛ حاشیه شهر و معضلات و چالش های اساسی آن؛ اهمال کاری و سو مدیریت جدی در حوزه زیارت مواجه است، از کلیه صاحب نظران در حوزه حقوقی؛ فعالان فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی تقاضا دارم با هدف محرومیت زدایی؛عدالت محوری و توسعه متوازن خدمات به آبادانی شهر رضوی بشتابند.

عضو حقوقدان شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام تصریح کرد: اگر تمام مصوبات و آیین نامه های شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام مورد بازبینی و ارزیابی قرار گیرد، مصوبات در کمیته تطبیق فرمانداری برگشت نخورده و با مشکل مواجه نخواهیم بود.
دائمی با اعلام اینکه در خصوص تغییر ‌کارگروه‌های ذیل کمیسیون حقوقی با توجه به چالش‌های پیرامون مشهد الرضا علیه السلام بررسی‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: درخواست ما این است که چنانچه نیاز به اضافه کردن کارگروه تخصصی ذیل کمیسیون حقوقی وجود داشته باشد، به ما یاری رسانید که دامنه نظارتی در این حوزه افزایش یابد.

 *بحران هویت نتیجه عدم توجه به مبانی و زیرساخت‌های حقوقی است*

عضو منتخب شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام ادامه داد: ما در شهر مشهد با بحران هویت مواجهیم و این بحران روز به روز تقویت شده و نمود بیشتری پیدا می‌کند که به خاطر عدم توجه به مباحث، مبانی و زیر ساخت‌های حقوقی و قانونی است.

دائمی ادامه داد: در بحث آراء متناقص کمیسیون ماده ۱۰۰ مردم شکایت دارند؛ چرا که ممکن است در یک موضوع رای در شعب کمیسیون ماده صد متفاوت باشد که این اتفاق با عدالت محوری در تناقض جدی است که باید در جهت رفع آن ورود جدی کنیم.

*بیش از پیش از ظرفیت بانوان در مدیریت کلان شهر استفاده می‌کنیم*
دائمی با اعلام موضع نسبت به حضور زنان در مدیریت شهری گفت: نظر شورای اسلامی مشهد الرضا علیه السلام به حذف و کم کردن بانوان در حوزه مدیریت نیست و کم توجهی به حقوق بانوان خط قرمز مدیریت شهری و شورای شهر خواهد بود و قطعا در آینده از ظرفیت بانوان در مدیریت های کلان شهر بیشتر از گذشته استفاده میکنیم.

عضو حقوقدان شورای شهر اضافه کرد: ما هنوز مرکزی برای تجارت و مبادلات بین المللی در شهر نداریم که جزو ظرفیت‌هایی است که باید در شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن