شهری

جاده جدید مشهد به شاندیز افتتاح شد

کد خبر : 41730

جاده جدید مشهد به شهر ییلاقی شاندیز با هدف دسترسی آسان و کاهش ترافیک طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

صبح مشهد– شهردار مشهد روز چهارشنبه در این مراسم گفت: تا کنون دسترسی به طرقبه و شاندیز از یک مسیر تردد انجام می‌شد که بار ترافیک زیادی ایجاد می‌کرد اما با اجرای این پروژه این نقص رفع و از طریق تقاطع آزادگان مشهد به کنارگذر شاندیز راه ارتباطی جدید این ۲ شهر افتتاح شد.

محمد رضا کلایی افزود: این پروژه پیچیدگی و مشکلات فراوان داشت و به نظر نمی رسید در این دوره مدیریت شهری به اتمام برسد اما با پیگیری‌های مستمر دست‌اندرکاران اجرایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دسترسی به شاندیز افزایش یافته است و نوبت به دسترسی چپگرد پل پرتوی به طرقبه است که اجرای چپگرد غیرهم‌سطح برای انتقال از باند رفت پل پرتوی به طرقبه بسیار مهم است و امید است شورای جدید در نیمه دوم سال این کار را انجام دهد.

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: برای حل ترافیک بلوار وکیل‌آباد مشهد طرح‌های مختلف با هزینه‌های سنگین وجود داشت اما در نهایت در جلسات با متخصصان شهرداری و پلیس راهور چندین پازل طراحی شد که این پروژه یکی از آنهاست.

خلیل الله کاظمی افزود: همچنین تلاش شد از انتقال ترافیک بزرگراه امام علی (ع) به وکیل‌آباد جلوگیری شود لذا این پروژه عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: در اوج ترافیک هر ساعت هفت هزار و ۵۰۰ خودرو به سمت طرقبه و شاندیز حرکت می‌کنند که ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه از این تعداد از طریق بزرگراه امام علی (ع) جابجا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: ساماندهی ترافیک سنگین میدان نمایشگاه و پل مهندس پرتوی در انتهای بلوار وکیل‌آباد یکی از خواسته‌های شهروندان مشهدی بود که از ابتدای فعالیت شورای پنجم، مورد توجه کمیسیون عمران، حمل ‎‌و نقل و ترافیک شورای شهر قرار گرفت.

مجتبی بهاروند افزود: با پروژه‌های عمرانی که در این نقطه تعریف و اجرایی شد رکود، ترافیک و سکون گذشته امروز به حرکت و پویایی و روانی ترافیک تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: شورای پنجم شهر مشهد در کنار احداث تقاطع‌های چندسطحی، چپگردهای مختلف و اصلاحات هندسی به مدهای حمل‌ و نقلی انسان‌محور و پاک نیز توجه داشت که یکی از آنها توسعه مسیرهای دوچرخه است.

عملیات عمرانی پروژه مسیر حدفاصل تقاطع چهارسطحی آزادگان تا پل مهندس پرتوی(کنار گذر شاندیز) به عرض هفت متر به عنوان یکی از قطعات پازل ساماندهی ترافیک انتهای بلوار وکیل آباد از بهمن ماه۹۹ با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال آغاز شد.

با احداث این مسیر یک طرفه، شهروندانی که از سمت بلوار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و غرب مشهد قصد عزیمت به سمت شهر ییلاقی شاندیز را دارند مسافت کمتری را طی می‌کنند و دیگر نیازی نیست که از سمت پل شهید برونسی و در ترافیک بلوار وکیل‌آباد به سمت شاندیز حرکت کنند و این امر موجب کاهش ترافیک انتهای بلوار وکیل‌آباد هم می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن