شهری

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور:

۲ هزار سازمان مردم‌نهاد در حوزه خیرین سلامت کشور فعال هستند

کد خبر : 52904

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه خیرین سلامت کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر حسینعلی شهریاری روز دوشنبه در سفر به استان خراسان رضوی و بازدید از پروژه های خیرساز این استان افزود: با همت خیران و کمک مجمع خیرین سلامت کشور تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار خیر باید از دوران جوانی در بین افراد جامعه نهادینه شود، بیان داشت: بدین منظور ۲۵ شورای مجمع خیرین سلامت جوانان در استانهای مختلف کشور راه اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: زنان می توانند نقش مهمی در تقویت و توسعه امور خیرین سلامت داشته و موتور محرکه مردان در کارهای خیر باشند.
دکتر شهریاری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه ترکمنستان در زمینه گردشگری سلامت ادامه داد: در این زمینه می توان علاوه بر ظرفیت خیران سلامت از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره مند شد و برنامه های توسعه گردشگری سلامت را به صورت هدفمند اجرا کرد.

خراسان رضوی الگویی برای خیران در کشور
رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: خراسان رضوی بواسطه ظرفیت های اعتقادی، دینی، فرهنگی و وجود افراد خیر در جوار بارگاه ثامن الحجج، اکنون به عنوان الگویی برای خیران در کشور قرار گرفته است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
آرزو حیدریان افزود: اساس فعالیت شورای مشارکتهای زنان خراسان رضوی تکیه بر نقش محوری زنان در همیاری و حمایت در حوزه سلامت است.
وی بیان کرد: شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، تاکنون در حوزه های بهداشت؛ پیشگیری؛ عمرانی و پژوهش مشارکت فعالی داشته است.

رییس شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: این شورا حرکت به سمت توسعه و سلامت جامعه بویژه کودکان و بانوان را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلام، فرماندار قوچان و جمعی از خیرین حوزه سلامت از پروژه های درحال ساخت و اتمام یافته خیر ساز حوزه سلامت این شهرستان بازدید کرد.

پروژه های خیر ساز شهرستان قوچان نظیر آی.سی.یو حیدریان، سالن همایش مادر، سالن دیالیز دکتر پویان و مرکز شیمی درمانی مرحوم حیدریان مورد بازدید دکتر شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت قرار گرفت.

وی در این سفر همچنین از مراحل احداث بیمارستان جدید ۳۲۰ تختخوابی قوچان نیز بازدید و بر توسعه زیر ساخت های مناسب و انجام نظارت های مستمر، خدمات پزشکی در حوزه سلامت گردشگری این شهرستان تاکید کرد.

هم اکنون دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در حال بازدید از پروژه های خیرساز در شهرستان درگز خراسان رضوی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن