اجتماعی

پای درددل مدیر موج های آبی در مشهد/ پروتکل مسخره دادند!

کد خبر : 41675

مدیرمجموعه موج‌های آبی ضمن گلایه از بی تدبیری مسئولان ستاد کرونا نسبت به مشکلات اماکن آبی در شرایط کرونا گفت: در یک مجموعه یک هکتاری مجازیم تنها ۳۰ نفر را پذیرش کنیم، این خنده‌دار نیست که با ۷۰ نفر پرسنل فعال، ۳۰ نفر را پذیرش کنم؟

فارس مشهد نوشت: شاید اگر به ۲ سال قبل بازگردیم هیچ‌گاه باورمان نمی‌شد ویروسی بتواند زندگی‌مان را در همه ابعاد تحت تاثیر خود قرار دهد اما این اتفاق روی داد و نه تنها ایران بلکه تمام دنیا در شرایطی دشوار قرار گرفتند.

خیلی از مشاغل تحت تاثیر این ویروس رو به تباهی رفتند، یکی از حوزه‌هایی که شاید بیش از همه آسیب دید ورزش است، خیلی‌ از مسئولان بدون توجه به اهمیت ورزش و کاری غیرکارشناسی شده حکم تعطیلی بر سر در ورزش زدند و با گذشت مدت زیادی از شیوع کرونا راهکاری منطقی و علمی ارائه ندادند.

مقام معظم رهبری برای اهمیت ورزش فرمودند: همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.

بسته شدن اماکن ورزشی تنها بر نشاط و سلامتی اجتماع تاثیر نگذاشته است بلکه اقتصاد جمعیت قابل توجهی را که در این حوزه فعالیت داشتند تحت تاثیر خود قرار داده است.

پارک‌ها و مجموعه‌های آبی بنگاه‌های اقتصادی هستند که بیش از هزار و ۵۰۰ نیرو دارند ولی هنوز پروتکل خاصی برای بازگشایی آنها تهیه نشده است در همین راستا گفت‌وگویی با مدیر مجموعه پارک‌ آبی موج‌های آبی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

ناجیانی که کارگر ساختمان شدند

محمدرضا علیزاده قناد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مشهد در خصوص مشکلات ناجیان غریق که بیشترین آسیب را از بسته شدن مجموعه‌های آبی دیدند، اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکل غریق نجات‌ها این است که ۱۶ ماه بیکارند و اکثرا به سمت کارگری ساختمان روی آوردند، چهار پارک آبی در مشهد، ۱۱ پارک آبی در کشور و ۱۳۰ استخر در خراسان رضوی داریم که بیش از یک سال است تعطیل هستند.

مدیرمجموعه موج‌های آبی ادامه داد: سال گذشته این موقع‌ها بود که یک جلسه با فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گذاشتیم و قرار شد یک نماینده مشخص تا به مشکلات رسیدگی کند، در این موضوع اداره کل تلاش خود را کرد اما در این شرایط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بسیار مظلوم است بسیاری از ادارات موضوع را ترتیب اثر نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا ورزش از اهمیت بالایی برخوردار بود، عنوان کرد: تعطیلی ورزش باعث شد تمام جوان‌ها خانه نشین شوند و به جای ورزش پای تبلت و گوشی بنشینند که اثرات مخرب آن الان نمایان شده و به عینه می‌بینیم.

اثرات نظرات غیرکارشناسی شده حاکم بر بازگشایی اماکن است

علیزاده قناد با گلایه از بی‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: ستاد مقابله با کرونا استان و کشور در ابتدا ما را در گروه‌هایی قرار دادند که تنها در شرایط عادی قادر به بازگشایی بودیم اما تجمع در پارک‌های آبی و استخرها به مراتب از تجمع در رستوران‌ها، هواپیماها و سایر مراکز کمتر است چندین مرتبه درخواست دادیم که پروتکل برای ما تهیه کنند.

مدیرمجموعه موج‌های آبی ادامه داد: بعد از آن پروتکلی مسخره را تهیه کردند که در یک مجموعه یک هکتاری تنها ۳۰ نفر را پذیرش کنیم این خنده‌دار نیست که با ۷۰ نفر پرسنل، ۳۰ نفر را پذیرش کنم؟

وی گفت: تا اینکه خودم مجبور شدم به تهران سفر کنم و با چندین کارشناس صحبت کردم با این وجود باز هم ظرفیت را تغییر ندادند و بازدیدی که از تهران داشتند گفتند شما در شرایط نارنجی می‌توانید مجموعه‌ها را باز کنید، باز هم اعتراض کردیم که ظرفیت پایین است.

علیزاده قناد با بیان اینکه الان هزار و ۶۰۰ نیرو بیکار هستند، تاکید کرد: هم اکنون من برای ۳۰۰ نفر از کارکنانم از دولت بیمه بیکاری می‌گیرم که این خود باری بر روی دوش دولت است ما تنها خواسته‌ای که داشتیم این است که یک پروتکل منطقی برای ما تهیه کنند.

مدیرمجموعه موج‌های آبی با بیان اینکه دو هفته پیش به تهران رفتیم و اعتراضاتی کردیم، اجازه دادند تا موج‌های آبی باز شود تاکید کرد: تا مجموعه باز شد همه گفتند موج‌های آبی، موج‌های مرگ و باز دوباره بسته شد.

وی تاکید کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم کاری ساخته نیست، بلایی که بر سر ورزش آوردند غیرقابل جبران است، حدود صد نامه زدیم تا یک کارشناس شرایط ما را بررسی کند ۲هزار ناجی غریق در خراسان رضوی در حال حاضر بیکار هستند و باید یک نفر باشد که پاسخ آنها را بدهد.

علیزاده قناد یادآور شد: مگر اجسام را با چه چیزی ضدعفونی می‌کنند؟ کلر مگر خاصیت ضدعفونی کننده ندارد؟ چرا کار کارشناسی شده انجام نمی‌دهند؟ مردم نیاز دارند تا انرژی‌شان را جای تخلیه کنند و این مصیبت‌هایی که در این بازه به وجود آمده را برای لحظاتی فراموش کند.

مدیر مجموعه موج‌های آبی گفت: تنها نکته‌شان این است که امکان تماس بین افراد وجود دارد، مگر در رستوران این اتفاق نمی‌افتد؟ صدنفر می‌نشینند زیر یک سقفی که ۴ متر ارتفاع دارد و همه ماسک‌هایشان را برمی‌دارند، در مجموعه ما ۲۵ متر ارتفاع سقف است.

هجمه‌های هیجانی برای تعطیلی اماکن آبی

وی تصریح کرد: ما پیش از کرونا برای اینکه وسایل زنگ نزند مجبوریم رطوبت را به زیر ۴۵ درصد برسانیم و تهویه و تخلیه هوا با شدت بالایی در جریان است که هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و پیش از این هم این کارها را انجام می‌دادیم اما برخی با هجمه‌هایی که بیشتر هیجانی است تا علمی سبب تعطیلی اماکن و مجموعه‌های آبی شدند و رسانه‌ها هم از آنها حمایت کردند.

علیزاده قناد با انتقاد از اینکه کار کارشناسی شده انجام نمی‌دهند، عنوان کرد: اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر را نابود کردند، آقای استاندار به شهرهای مختلف سفر می‌کند و می‌گوید اشتغال ایجاد کنید این در حالی است که اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در گرو فعالیت چهار مجموعه آبی است، یک کارشناس و چهار نفر ناظر را بگذارند و شرایط ما را بررسی کند.

مدیر مجموعه موج‌های آبی به طرح استاندار خراسان رضوی با عنوان یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید اشاره و بیان کرد: چندین بار به استاندار نامه زدیم و چهار روز یکشنبه در برنامه وی بوده که از مجموعه ما دیدن کند اما خبری نشد؛ یک کارگاه صنعتی در نهایت ۲۰۰ پرسنل دارد که از آن بازید می‌کنند اما فقط مجموعه موج‌های آبی ۶۰۰ نیرو دارد که بیمه شده هستند.

وی با بیان اینکه غیر مستقیم ۳هزار نفر از طریق این مجموعه درآمدزایی می‌کنند، گفت: هتل‌ها، دکه‌های روزنامه فروشی که بلیت‌های ما را بفروشند، راننده تاکسی، کافی شاپ و هزاران هزار آدم از این مجموعه درآمد داشتند.

مدیر مجموعه موج‌های آبی خاطرنشان کرد: در هواپیما افراد باید با فاصله یک صندلی از هم بنشیند اما در زمینی به مساحت یک هکتار فقط ۳۰ نفر! مگر قرار است مردم را مسخره کنید مستند داریم اما کسی نیست حتی آنها را بررسی کند، یک کارشناس از بهداشت یک کارشناس از ورزش مجموعه را بررسی کند و پروتکل منطقی ارائه دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن