پایتخت فرهنگ اسلامی

ثبت‌نام طرح خرید تابستانه کتاب در خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 41639

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ثبت‌نام کتابفروشی‌های استان در طرح سراسری خرید تابستانه کتاب از طریق سایت tarh.ketab.ir آغاز شده است و کتابفروشان می‌توانند با نام‌نویسی در این سامانه در طرح مزبور شرکت کنند.

صبح مشهد– افشین تحفه گر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هجدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است؛ بر همین اساس سقف مجاز خرید برای هر خریدار نیز که در طرح پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود، در طرح تابستانه کتاب به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه کتاب، تمهیدات لازم را برای اینکه یارانه مستقیما در اختیار مردم قرار گیرد در طرح های فروش کتاب نسبت به اختصاص یارانه به کتابفروشی ها اقدام می کند لذا از همه کتابفروشی های استان انتظار می‌رود برای کمک به توزیع عادلانه یارانه اختصاص یافته به علاقه مندان و دوستداران کتاب در شهر محل زندگی خود، نسبت به ثبت نام در طرح تابستانه کتاب اقدام کنند تا شهروندان بتوانند از یارانه اختصاصی بهره مند شوند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آغاز طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ از ۹ مردادماه است و تا ۱۵ مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال همیشگی مردم خراسان رضوی از طرحهای فصلی خرید کتاب گفت: این استان در طرح ملی بهارانه فروش کتاب امسال عنوان پرفروش‌ترین استان را از آن خود کرد و ۵۳ هزار جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۴۶ تومان در خراسان رضوی به فروش رفت که ۱۳ درصد از فروش کلی ۲۲ میلیارد تومانی این طرح در کل کشور را شامل می شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن