اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

افزایش توان عملیاتی با برگزاری هفته ای ۲ مانور در مشهد/ برای جذب نیرو منتظر مصوبه وزارت کشور هستیم

کد خبر : 12192

برای افزایش توان عملیاتی و حفظ آمادگی، در هر هفته ۲ مانور امداد و نجات در مشهد برگزار می کنیم.

نشست خبری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به مناسبت هفته ایمنی در ایستگاه شماره ۳۷ این سازمان برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، حسن جعفری صبح امروز در مراسم تحلیل آمار وقوع حوادث و شاخص عملکرد سازمان در ۶ ماهۀ ابتدای سال جاری که در ایستگاه شماره ۳۷ سازمان آتش‌نشانی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه «هم‌اکنون ۴۹ ایستگاه فعال آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد وجود دارد»، اظهار کرد: تعداد ناوگان عملیاتی ما ۲۷۵ دستگاه و تعداد تجهیزات عملیاتی ۱۳هزار و ۹۵۹ قلم است که نسبت به ۱۰ سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال ۲۸۶ هزار و ۱۶۱ تماس با آتش‌نشانی  گرفته شده است که ۴۳٫۹ درصد آن تماس‌های مزاحمتی برای این سازمان بوده است.

جعفری با اشاره به اینکه «آتش‌نشانی در شش ماه اول سال جاری ۸۰۵۷ عملیات انجام داده است»، تصریح کرد: از این تعداد ۳۶۰۰  عملیات حریق و ۴۴۵۷  مورد عملیات حادثه بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: سرانه عملیات‌ها در روز ۴۳ مورد بوده که در این میان سهم حادثه ۲۴ مورد و سهم حریق ۱۹مورد بوده است. همچنین بیش‌ترین فراوانی حریق در ساعات ۲۰ تا ۲۲ شب و کم‌ترین فروانی حریق در ساعات ۶ تا ۸ صبح بوده است.

وی با بیان اینکه «میانگین زمان رسیدن به محل حادثه ۴٫۲۵ دقیقه است»، خاطرنشان کرد: تعداد عملیات‌های حضوری ۳۶۵ مورد بده که ۴٫۵ درصد از کل عملیات‌های حریق و حادثه را تشکیل می‌دهد و سرانه حضور آتش‌نشان‌ها ۴ نفر و حضور خودروهای عملیاتی در عملیات‌های حریق ۱٫۲ دستگاه است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یکی از مهم‌ترین علل ایجاد حریق در شهر مشهد را آتش‌زدن عمدی عنوان کرد و گفت: اتصال سیم برق، سوزاندن ضایعات، انتقال حرارت به علت مجاورت با آتش، انداختن شیء داغ یا آتش‌زا بر روی مواد قابل اشتعال از مهم‌ترین علت‌های آتش‌سوزی در شهر مشهد شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه «در شش ماه گذشته در حوادث و آتش‌سوزی‌های شهر مشهد ۴۲۱ نفر مصدوم شده و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند»، یادآور شد: همچنین در عملیات‌های این سازمان ۴۶۴۲ نفر نجات‌ پیدا کرده‌اند و بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده مناطق ۲ و ۳ شهری با فراوانی بالای حریق و مناطق ۲ و ۹ شهری با فراوانی بالای حادثه شناسایی شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه «امسال ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه به آتش‌نشانی مشهد تخصیص داده شده است»، تصریح کرد: بودجه عمرانی این سازمان در سال جاری ۴۶ میلیارد تومان است که شورای شهر حدود ۳۰ میلیارد دیگر را جداگانه برای تقویت حوزه عمرانی در نظر گرفت.

گفتنی است در پایان نشست مانور امداد و نجات و جستجو در دود ویژه اصحاب رسانه برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن