اجتماعیزندگی

اغفال دختران ترفندهای پلید عاشقان اینترنتی

کد خبر : 25769
اغفال دختران روش جدید کلاهبردان!

خانم‌ها – به‌خصوص دختران کارمند مجرد – طعمه مناسبی برای کلاهبرداران هستند. فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنان از کانال‌های مختلفی از جمله محیط کار، سایت‌های همسریابی و … وارد می‌شود.

صبح مشهد-با این‌که پلیس آگاهی بارها اقدام به انتشار پیام‌های هشداری درخصوص انواع کلاهبرداری در سایت‌های واسطه خرید و فروش و همسریابی کرده و از طریق مصاحبه با کلاهبرداران دستگیر شده تلاش کرده تا علاوه بر مقابله با جرایمی از این دست در مسیر آگاه‌سازی و پیشگیری نیز گام بردارد، همچنان شاهد فریب شهروندان به‌واسطه عدم توجه به نکات هشداری هستیم .

در این نوشتار نیز تلاش می‌کنیم با آموزش ویژگی‌های افراد کلاهبردار و شیوه و شگرد مورد استفاده آنان از بروز جرایم ناشی از اعتماد به فضای مجازی پیشگیری کنیم.

طعمه‌های مناسب کلاهبرداران
خانم‌ها – به‌خصوص دختران کارمند مجرد – طعمه مناسبی برای کلاهبرداران هستند. فرد مجرم با تصور برخورداری این دختران از پس‌انداز مالی و نیاز عاطفی آنان از کانال‌های مختلفی از جمله محیط کار، سایت‌های همسریابی و … وارد می‌شود.

این افراد با جلب اعتماد شما و پهن کردن دام‌های وسوسه‌انگیز مالی به‌سرعت نقشه خود را پیاده می‌کنند و تا شما به خودتان بیایید سرتان کلاه گذاشته و ناپدید شده‌اند!

اغراق در ابراز علاقه و صمیمیت
معمولا فردای اولین روز آشنایی در حالی که شما هنوز از لحاظ عاطفی خنثی هستید این فرد به‌شدت مدعی دلباختگی به شما است!

سخاوت و دست و دلبازی
اگر آشنایی شما به خارج از فضای مجازی کشیده شده و با این فرد ملاقات حضوری داشته باشید با توجه به برآوردی که از وضعیت مالی شکار خود کرده است، برای شما هزینه می‌کند و گاهی برای جلب اعتماد، از اولین دریافتی خود قربانی برای وی دست و دلبازی می‌کند تا وی را به منظور دادن باقیمانده پس‌انداز و سرمایه‌اش تشویق کند .

استفاده نکردن از کارت‌های عابربانک
این افراد برای این‌که مالباختگان مستندی مبنی بر تحویل پول به آنها نداشته باشند و پیگیری پلیسی را نیز با مشکل مواجه سازند با شگردها و بهانه‌های مختلف شما را مجاب می‌کنند که پول مورد نظر را نقدا به آنها پرداخت کنید .

استفاده از سیمکارت‌های اعتباری ناشناس
این افراد برای فرار از قانون مجموعه‌ای از سیمکارت‌های مربوط به افراد بی‌خانمان یا متوفی را مورد استفاده قرار داده و با پایان فرآیند کلاهبرداری از شما سیمکارت مورد نظر را نیز دور می‌اندازند .

پیشنهاد گفت‌وگو در فضای مجازی – سکرت چت – به جای پیامک
برای پاک کردن ردپای هرگونه ارتباط با مالباخته این مجرمان از شبکه‌های اجتماعی که قابلیت پاک کردن چت‌ها وجود دارد استفاده کرده و به صورت پیامکی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

اغفال دختران ساده ترین روش برای مردان

محاصره عاطفی طعمه‌ها
این کلاهبرداران به گونه‌ای شما را در مغناطیس ابراز علاقه خود و بمباران عاطفی قرار می‌دهند و فرد را درگیر پیام‌های عاشقانه اغراق‌آمیز خود می‌کنند که قربانی فرصت پیگیری جدی و آزمودن ادعاهای آنان را پیدا نکند.

اشاره غیرمستقیم به میزان دارایی‌های خود
با توجه به این‌که اساس کار و کلید موفقیت کلاهبرداران زنده کردن حس حرص و طمع در قربانیان است این افراد در مکالمات خود سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف ذهن شما را متوجه موقعیت مالی و اجتماعی مطلوب خود کنند .

منتسب کردن خود به نهاد‌های امنیتی و نظامی
گاهی اوقات این افراد برای جلب اعتماد قربانیان و همچنین توجیه برخی رفتارهای عجیب خود سعی می‌کنند خود را به یک نهاد امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی منتسب کنند.

اصرار زیاد برای ازدواج
این افراد برای جلب اعتماد شما اصرار زیادی دارند که با خانواده شما آشنا شده و جلسه خواستگاری را برگزار کنند اما در عمل هر بار با دلایل مختلف این امر را به تعویق می‌اندازند.

معرفی خود به عنوان نخبه علمی و زندگی در خارج از کشور
این اقدام آنان تنها در جهت توجیه نبود پیشینه تحصیلی و شغلی آنان در داخل کشور و همچنین وسوسه شما برای سرمایه‌گذاری خارجی صورت می‌گیرد .

هیچگونه اوراق شناسایی یا مدارک تحصیلی و شغلی نمی‌بینید
هیچ مدرک شناسایی یا مدرک تحصیلی به قربانیان نشان نمی‌دهند و اگر مدرکی نشان دهند در اغلب مواقع جعلی است.

در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم به سایت‌های همسریابی اعتماد نکرده و پس از آشنایی اولیه درست مانند خواستگاری سنتی به تحقیق در خصوص ادعاهای مطروحه از سوی شخص مورد نظر خود بپردازید.

مطمئن باشید اگر تمام چارچوب‌ها و مرزهایی که در مراودات خود در فضای حقیقی دارید در فضای مجازی نیز رعایت کنید و خانواده و نزدیکان خود را در جریان خواستگار اینترنتی خود و مشخصات مورد ادعای وی و پیشنهادهای مالی و شغلی‌اش قرار دهید بی‌تردید آسیبی متوجه شما نمی‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن