اقتصادی

رونق تولید در مجتمع کشاورزی و دامپروری پدیده

کد خبر : 41489

مدیرعامل مجتمع کشاورزی و دامپروری پدیده شاندیز با تشریح فعالیت مزرعه شترمرغ مولد و مزرعه دولت آباد از رونق تولیدات مجتمع کشاورزی و دامپروری پدیده خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، مهندس مویدی گفت: شرکت کشاورزی و دامپروری پدیده شاندیز با هدف بهره وری از منابع آب و خاک و نیروی فنی کارشناسی در عرصه های مختلفی همچون تولید شترمرغ و گیاهان دارویی فعالیت های گسترده ای را اجرایی کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برخی امکاناتی که از گذشته در زمینه ی کشاورزی دامپروری در مجموعه پدیده ایجاد شده بود و همچنین بهره برداری از ظرفیتهای بالفعل و بالقوه پدیده، شرکت کشاورزی پدیده در نیمه دوم سال ۹۹ تاسیس و برنامه ی خود را آغاز نمود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه کوتاه مدت این شرکت ادامه و حفظ فعالیتهای قبلی دیده شده است، افزود: این واحد با تولید سالانه ۱۵۰ تن تولید گوشت شترمرغ و پرورش و عرضه دوهزار قطعه جوجه برای فروش علاوه بر فراهم سازی بستر اشتغال سبب بهره وری دارایی های سهامداران در حوزه املاک و ارزش افزوده آن شده است.

مهندس مویدی در خصوص فعالیت و رونق تولید در مزرعه دولت آباد نیز گفت: این مزرعه با هدف تولید و ترویج کاشت گیاهان دارویی و بهره وری از منابع محدود آب مشغول به کار است.

مدیر عامل مجتمع کشاورزی و دامپروی پدیده شاندیز تصریح کرد: با فعالیت این مزرعه برای نیروهای منطقه ای اشتغالزایی صورت گرفت و تولید بخشی از نیاز کارخانجات تولید عرقیات، محصول خشک گیاهی و اسانس نیز تامین می شود.

وی در پایان از تولید و پرورش گیاهان زینتی و گیاهان دارویی در گلخانه خبر داد و افزود: ما در مجتمع کشاورزی پدیده قصد داریم این بخش از فعالیت هایمان را در میان آحاد مردم جامعه فرهنگ سازی ، تکثیر و توسعه بخشیم.

مهندس مویدی در خصوص برنامه ی بلند مدت این شرکت، با بیان اینکه توسعه کشاورزی پدیده در سطح کشور نیز در حال پیگیری می باشد، گفت: در برنامه ی بلند مدت، طرح ملی کشت و فرآوری گیاهان دارویی با هدف تولید انواع محصولات و فرآورده ها و به ویژه صادرات آنها دنبال می شود.

گفتنی است:مزرعه مولد شترمرغ در اراضی معصوم آباد سابق بر این از اختیار مدیریت پدیده خارج و با پیگیری های فراوان در اختیار پدیده قرار گرفته است و هم اکنون
امکان رونق در تولید سالانه ۴۰۰۰هزار قطعه جوجه پرورشی را دارد.

منبع: روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن