اسلاید شوشهری

تقویت بخش فاضلاب خراسان رضوی با ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی

کد خبر : 54315

مدیر عامل آبفا خراسان رضوی با اشاره به تنوع منابع مالی طرح های سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در اجرای پروژه های صنعت آب و فاضلاب از جذب حدود۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش فاضلاب شش شهر این استان خبرداد.

به گزارش صبح مشهد، “حسین امامی” این شهر ها را گلبهار ، سبزوار ، تربت حیدریه ، نیشابور ، خواف و تایباد معرفی کرد و اظهار داشت: طرح های فاضلاب پس از تکمیل از ۲۰ تا ۲۵ سال در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و پس از اتمام این مدت ، تحویل آبفا خواهد شد.

به گفته وی سرمایه گذار پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را به فروش می رساند و یا خود مورد استفاده قرار می دهد وکلیه هزینه های نگه داری و اورهال تاسیسات را هم در مدت بهره برداری عهده دار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر گلبهار ظرف دو سال به روش BOT (خرید تضمینی فاضلاب) با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب درشبانه روز احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته است خاطر نشان کرد: احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک توحید شهر سبزوار توسط سرمایه گذار حقیقی و ساخت شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهرهای تربت حیدریه ، نیشابور ، خواف و تایباد نیز به روش بیع متقابل توسط بخش صنعت و معدن استان عملیاتی شده است.

وی از پساب به عنوان مهمترین فاکتور در واحدهای تولید فولاد نام برد و افزود: پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه های فولاد خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن