اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

۳۰۸ زندانی نیازمند خراسان رضوی زیر سایه خورشید از زندان آزاد شدند

کد خبر : 41233

همزمان با خجسته سالروز میلاد پرنور و برکت امام مهربانی ها ، حضرت علی ابن موسی الرضا و مصادف با آغاز هفته قوه قضائیه ۳۰۸ زندانی نیازمند زندانهای خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) در این سرزمین مقدس ، در جوار بارگاه منور رضوی از نعمت آزادی بهره مند شدند.

به گزارش صبح مشهد، در آئین اجرای مرحله هشتم طرح نذر هشتم که مصادف شده با میلاد امام هشتم حضرت ثامن الحجج(ع) ، ۳۰۸ زندانی از سراسر استان خراسان رضوی با حضور در جوار مضجع منور رضوی ، ضمن زیارت و توسل به حضرت رضا(ع) در فضایی معنوی و آکنده از عطر رضوی،سند آزادی خود را دریافت کردند.

رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت و بخصوص ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با ذکر حدیثی از آن حضرت خطاب به زندانیان حاضر در مراسم گفت : بزرگترین نعمت که قسمت شما ۳۰۸ نفر شده گره گشایی از مشکل شما با نام مبارک امام رضا(ع) در این روز فرخنده است.

وی طرح نذر هشتم را حرکتی ارزشمند عنوان کرد و از نهادهای مختلف از جمله سازمان زندانها و مرکز رسیدگی به امور مساجد که در این راستا فعالیت می نمایند تقدیر نمود.

جانفدا مدیرکل زندانهای خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته قوه قضائیه ، به بیان ابعاد و محتوای طرح نذر هشتم پرداخت و گفت : پایگاه اصلی این طرح مساجد و نمازگزاران هستند که در هشتم هر ماه حداقل ۸ زندانی را به نیت امام هشتم از زندان آزاد می کنند و پس از آزادی نیز این قشر آسیب دیده را تحت پوشش حمایتهای فرهنگی،اجتماعی و مادی قرار می دهند تا زندانی آزاد شده به شرایط ثابت در جامعه دست یابد.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به تقارن هشتمین مرحله طرح نذر هشتم با ولادت امام هشتم(ع) کلیه ظرفیتهای اجتماعی،سازمانی و قضایی در خراسان رضوی تجمیع شدند تا به برکت نام علی ابن موسی الرضا زندانیان نیازمند مجدد از نعمت آزادی بهره مند شوند.

جانفدا گفت : تولیت آستان قدس رضوی ، بنیاد کرامت رضوی، خیرین و خدام بارگاه منوررضوی،ستاد دیه استان ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نمازگزاران مساجد سطح استان با پرداخت جمعاً ۳۱ میلیارد ریال در این طرح مشارکت نمودند و زمینه آزادی زندانیان نیازمند را فراهم کردند.

وی اضافه کرد : تعدادی از زندانیان فوق نیز به برکت این ایام و بادستور ویژه صادقی رئیس کل دادگستری استان با رأفت اسلامی و استفاده از تأسیسات قضایی مانند آزادی مشروط و مرخصی پایان حبس آزاد شدند.

گفتنی است زندانیان حاضر در مراسم بهمراه خانواده ضمن بدرقه معنوی توسط خادمین حرم مطهر و زیارت روضه منوره ، در مهمانسرای حضرت پذیرایی شدند و به شهر و منزل خود بازگشتند.

شایان ذکر است از ابتدای اجرای این طرح در طی هشت مرحله تعداد ۳۶۸ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن