شهری

خراسان رضوی در طرح بهارانه کتاب کشور پرفروش‌ترین شد

کد خبر : 41143

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان در طرح ملی بهارانه فروش کتاب امسال عنوان پرفروش‌ترین استان را از آن خود کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افشین تحفه گر افزود: طرح فصلی بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور از ۱۷ خرداد ماه در ۱۱۲ کتابفروشی استان آغاز شد و با ۲ روز تمدید تا ۲۵ خرداد ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۵۳ هزار جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۴۶ تومان به فروش رفت که ۱۳ درصد از فروش کلی کتاب در این طرح معادل ۲۲ میلیارد تومان در کل کشور را شامل می شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح بهارانه فروش کتاب امسال استان ۴۸۶ میلیون تومان یارانه به خرید کتاب اختصاص یافت که از این میزان ۴۶۹ میلیون تومان مصرف شد و خراسان رضوی بیشترین سهم از یارانه خرید کتاب در کل کشور را داشت.

تحفه گر افزود: طرح بهارانه فروش کتاب در خراسان رضوی نسبت به طرح بهارانه سال گذشته ۱۰۸ درصد در فروش، ۱۶۵ درصد در کتابفروشی های شرکت کننده و ۸۹ درصد در دریافت یارانه خرید کتاب افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مقایسه طرح بهارانه سال ۹۹ با بهارانه سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی بیانگر استقبال بی نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ مدار و علاقه مند به کتاب از طرحهای فروش فصلی کتاب است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمند کردن یارانه نشر، طرحهای فصلی فروش کتاب را توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز کرد.

فروشگاههای کتاب در اجرای این طرح، کتابهای خود را با تخفیف به مشتریان عرضه می کنند که مابه‌التفاوت آن را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گیرند.

در طرح بهارانه فروش کتاب امسال در کشور ۸۶۹ کتابفروشی شرکت کردند و ۲۲ میلیارد تومان کتاب فروش رفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن