اقتصادی

بخش صنعت خراسان درگیر بازار سیاه ژنراتور برق شده است

کد خبر : 41141

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: متاسفانه در خراسان‌رضوی بخش صنعت بیشترین فشار را در ارتباط با اعمال خاموشی‌ها متحمل می‌شود و هیچکس در برابر خساراتی که به صنایع و کارخانه‌ها وارد شده است پاسخگو نیست. در چند وقت اخیر به دلیل اعمال خاموشی‌ها در بخش صنعت برای خرید دیزل ژنراتور (ژنراتور برق) بازار سیاه تشکیل شده و قیمت دستگاه دیزل ژنراتور به دو میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش صبح مشهد، امیرمهدی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خاموشی‌های بخش صنعت و آخرین وضعیت خسارات وارد شده به واحدهای صنعتی در اثر اعمال خاموشی‌ها اظهار کرد: براساس استعلامی که دریافت کرده‌ایم، متوجه شدیم که شرایط خاموشی‌ها در دیگر استان‌ها مشابه خراسان رضوی نیست و مسئولین در سایر استان‌ها در خصوص خاموشی‌ها پاسخگویی مناسب‌تری در زمینه صنایع دارند. متاسفانه خراسان‌رضوی بیشترین فشار را در ارتباط با اعمال خاموشی‌ها دارد و هیچکس در برابر خساراتی که به صنایع و کارخانه‌ها وارد شده است پاسخگو نیست.

صنعت در خراسان‌رضوی در اثر قطعی برق‌ آسیب بسیار چشم‌گیری دیده است

وی با اشاره به ضربه‌پذیری بیشتر صنعت در خراسان رضوی نسبت به دیگر استان‌ها در پی قطعی برق‌ افزود: صنعت در خراسان‌رضوی در اثر قطعی برق‌ آسیب بسیار چشم‌گیرتری نسبت به سایر استان‌ها دیده است. در حال حاضر صنایع باید ۵۰ درصد مدیریت مصرف برق در ساعات مشخصی داشته باشند ولی دراین مورد تعدادی از واحدها این مسئله را رعایت می‌کنند و تعداد دیگری نیز آن را نادیده می‌گیرند و شرکت برق به خاطر عدم رعایت برخی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی، برق تمامی بخش صنعت را قطع می‌کند و بدین ترتیب به دلیل سهل‌انگاری برخی از واحدها، خاموشی در تمام مناطق صنعتی اعمال می‌شود و اینگونه تر و خشک با هم می‌سوزند.

متاسفانه آسیب و خسارتی که در اثر اعمال خاموشی‌ها به واحدهای صنعتی وارد می‌شود تنها خسارت‌های مالی نیست

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان همچنین از خسارت‌های جانی در نتیجه قطعی برق واحدها یاد کرده و گفت: متاسفانه آسیب و خسارتی که در اثر اعمال خاموشی‌ها به واحدهای صنعتی وارد می‌شود تنها خسارت‌های مالی نیست، چند روز گذشته در یکی از واحدها به دلیل قطعی ناگهانی برق دست یکی از کارگران با برخورد به دستگاه‌ و عدم توانایی در کنترل آن، آسیب بسیار جدی دیده است و این تنها بخشی از آسیب‌های جسمی و جانی در اثر قطعی برق‌ها است.

مرادی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت بی‌سابقه دیزل ژنراتورها در مدت اخیر بیان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر به دلیل اعمال خاموشی‌ها در بخش صنعت برای خرید و فروش دیزل ژنراتور بازار سیاه تشکیل شده و قیمت دستگاه دیزل ژنراتور حتی به دو میلیارد تومان رسیده است. انتظاری که از دولت داریم این است که اجازه ثبت سفارش ژنراتورها را به هر واحد صنعتی داده و با اختصاص ارز نیمایی از پیدایش بازار سیاه و افزایش قیمت بی‌رویه این دستگاه‌ها جلوگیری کند.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن